söndag 12 augusti 2012

Vackra Ronneby Brunnspark

Först av allt vill jag tacka för alla välkomnande hälsningar! Känns skönt att ni bloggkompisar finns kvar :-)

Idag var det återigen dags för utställning, nästan på hemmaplan den här gången. Platsen var Brunnsparken i Ronneby och det måste vara den vackraste utställningsplatsen som finns! Solen sken och det bidrog såklart till trivseln. Många trevliga människor att prata med och många fina hundar - en toppendag helt enkelt!


Tjoho, här kommer vi i full fart!

Min älskade Lakritspuck fick Excellent med fin kritik. I konkurrensen blev han oplacerad. För mig är han ju ändå number one :-)

... och så väntar vi på att domaren ska komma och känna och klämma :-)

Elofs finfina mamma Yatzy har nu äntligen fått komma ut i ringen igen efter några års vila och uppladdning :-) Som jag har tjatat på bästaste Inger om detta! Idag blev Yatzy BIR-veteran och sedan slog hon till och blev BIS-3! Jag är så stolt och glad över att Yatzy är mamma till min Elof! Älskar henne som om hon vore min egen :-)

Fina, fina Yatzy!!! Domaren såg så glad ut hela tiden när hon tittade på henne!

Hemkomna från utställningen passade jag och Elof på att njuta av det fina vädret och koppla av en liten stund på altanen. Tänk vad ett litet fotbad kan vara avkopplande, önskar att jag tog mig tid att göra det oftare! När min goding till son vaknade efter sin sena middagslur blev det bus och lek i trädgården. Lite senare kom lillskruttan, som varit hos farmor, också hem och vi grillade och njöt av den varma sommarkvällen - underbart!


Fotbad, tidningar, kaffe, smörgåsar och gassande solsken - sämre kan man ha det!


Lakritspucken njuter på altanen.
 Må så gott! / Marie



7 kommentarer:

  1. Excellent och fin kritik är ju toppen - oavsett placering. Grattis!

    SvaraRadera
  2. Grattis!
    Både till din egen och "hjärte-din";D
    Kul att se dig hos oss igen också! Tyvärr har jag inte lyckats uppdatera läslistan, men ni är på g in igen. Bara datorn vill samarbeta...

    SvaraRadera
  3. Kan bara instämma vilket underbart ställe Gunilla och jag bestämde på stört att dit ska vi åke en dag och bara gå runt och njuta.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Marie!
    Grattis till det fina resultatet :-) Elof är ju en sån snygg kille!!
    Så roligt att du har börjat blogga igen :-)
    Kanske syns vi snart igen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ni var verkligen toppenfina du o Elof.....vilket vår "granne" på utställningen sa flera gånger!
    Han gillade Elof väldigt mycket!
    Brunnsparken är en underbar plats, dit kan man ju åka året runt och det är lika fint alltid.
    Grattis till era jättefina resultat, ni är bäst!!
    Vov o kram!

    SvaraRadera
  6. Grattis Grattis det var ju kul! Roligt att ni är här igen!
    Är inte inne så ofta men alltid kul å titta runt . Vi vill blogga mer men tiden den bara försvinner. Skall ni till Gröngölingen i Höst?

    Kram Towe, Ricco & Alfons & Towe

    SvaraRadera