torsdag 6 januari 2011

Summering av Elofs första utställningsår!

Idag fyller vår älskade Lakritspuck 1 1/2 år!!! Inte klokt vad tiden går fort, men vi har ändå hunnit med en hel del under den här tiden. Hade ändå tänkt göra en liten summering av vårt utställningsår och nu passade det så bra när jag satt och tittade tillbaka på bilder och annat.

Elofs första utställning var Malmös valputställning i november 2009. Då var han 4 månader och 1 dag gammal :-) och klarade därmed precis åldersgränsen. Så här såg det ut då:


Min lille goding myser i famnen efter att ha gjort sin premiär i ringen.

Vår senaste uställning var i Moheda i november 2010. Då såg det ut så här:

Som ni ser hinner man med många mysstunder när man är på utställning.

Kanske inte så stor skillnad på bilderna, men det har ändå hänt en del. Mellan utställningarna i Malmö och Moheda har vi faktiskt hunnit med 17 andra utställningar, alltså 19 utställningar totalt. Jag trodde inte själv att det var så många! Tänk vad mycket vi har lärt oss under det här året! Jag var en riktig nybörjare vad det gällde allt som har med utställningar att göra. Allt från hur man ställer upp sin hund och går med den i ringen, till hur det går till på en utställning med regler och bedömning och allt annat. Jag har en enorm tur som har Inger på Lönnbackens kennel som så generöst delar med sig av sina kunskaper! Under våren och sommaren har jag försökt gå på kennelklubbens ringträningar och det är väldigt lärorikt. Även om jag har lärt mig enormt mycket det här året, känner jag att det finns MYCKET kvar att lära. Förutom allt ovanstående har året som utställare gett så mycket rent socialt sett. Tänk så många trevliga hundägare som jag har lärt känna vid sidan av ringen! Det är verkligen jätteroligt att träffa och prata med andra utställare!

Elof har visat att han verkligen gillar det här med utställningar och, i mina ögon mätt, så tycker jag att det har gått riktigt bra! Jag ställer ut Elof för att jag tycker att det roligt och för att han tycker det är roligt. Fast självklart vill man lyckas bra och nå fina resulat och drömmen är såklart att min lille goding blir champion. Eller champinjon som jag brukar viska i Elofs öra när han tycker att det är tråkigt på trimbordet :-) Hur det blir med dessa drömmar återstår att se, men roligt det ska vi ha även framöver i utställningsringarna!

Lite statistik från vårt utställningsår:

Under årets 19 utställningar har Elof fått ihop 7 HP, 2 CK och 5 stycken Bästa hane-placeringar (fördelade enligt följande: 4, R, 2, 3, 1).

Två gånger har han blivit BIR, en gång som valp och en gång som unghund.

Två gånger har han haft äran att vara i BIS-final, som valp blev han BIS-2 och som unghund blev han BIS-6.

Speciellt stolt är jag över följande händelser:

Att Elof blev BIR-valp och BIS-2 valp i Bräkne-Hoby 22 november. Här visar vi stolt upp alla priserna :-)

En mycket glad och lycklig matte med sin lille Lakritspuck i Bräkne-Hoby 22 november.

När Elof fick sitt första CK, på utställningen i Tvååker den 9 juli.

Snygg kille i klädsam rosa CK-rosett :-)

När Elof först blev BIR och sedan vann gruppen. BIG 1:a på Blekingemästaren. Domaren heter Agneta Pamp.

När Elof fick sitt andra CK på utställningen i Växjö den 6 november.

Och så måste jag bara få visa en av mina favoritbilder:

Visst är han fin min lille plutt på den här bilden? Tagen i Hässleholm den 23 maj.

En sak höll jag nästan på att glömma. Den där förbaskade 2:an har vi också lyckats få en gång. Fast det har vi ju nästan glömt bort :-)

Puss på dig min älskling!!! Nu laddar vi inför ännu ett roligt år tillsammans i utställningsringarna!

För er som vill läsa mer om Elofs resultat, titta här.

11 kommentarer:

  1. Visst är han en riktigt stilig och snygg charmör din lakritspuck.
    Ni kommer att gå hur lång som helst om ni fortsätter detta år med utställningarna.
    Själva kommer vi nog bara följa med som åskådare i fortsättningen, för inte vill vi missa er snyggingar i ringarna.
    Ha det så bra goaste vännerna i hela världen.
    Vov och många kramar från oss!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis Marie & Elof till alla placeringar under 2010! Bra jobbat :-)

    Nästan otäckt när man tänker efter hur många utställningar som man hinner med... Men kul har vi :-)

    Önskar er all lycka under 2011!
    Kram från oss i valplådan

    SvaraRadera
  3. Nog tycker jag att du ser ut som ett proffs på bildrna, både du och Elof. Så kul att det går så bra och att han tycker det är lika kul som du, det är ju så det ska vara!
    Vi ska ju ställa Muffin snart, är lika nervös som alltid men speciellt med dom här små valpbusarna för dom vill ju inte riktigt stå så länge som matte vill, åtminstonde inte om man inte tränar ihjäl dom och det vill jag inte i den här åldern (eller aldrig....)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så snygg han är!
    Lycka till det kommande året.
    Kram från Herman med matte

    SvaraRadera
  5. Kul att se!
    Jag drömmer mig tillbaka till när jag ställde som mest, med Teddy.
    Extra kul bild den med priserna i Bräkne-Hoby:matte vill ha fin-bild, Elof ser ut att vilja ha leksakerna han fått:)
    SV Vore jättekul om vi bodde närmare så jag kunde rycka in ibland! Och tänk vad kul om vi skulle komma med våra 4:båda paren i samma färg men av "kusinraserna"! Vi skulle kunna illustrera skillnaderna:)

    SvaraRadera
  6. En riktig liten goding har du i Elof.
    Grattis till de fina resultaten och LYCKA TILL framöver

    SvaraRadera
  7. Så flitiga ni har varit med att ställa ut och så roligt att det också gått bra för er.
    Skönt att den lille lakritspucken tycker det är kul nu när Matte fått smak för att visa upp honom.
    Lycka till framöver!

    SvaraRadera
  8. Så fina resultat och så flitiga ni har varit! Lycka till framöver också!

    SvaraRadera
  9. Grattis så kul att det gått så bra för Elof och hoppas det håller i sig.
    Han har ju en så bra handler med,
    Hoppas vi ses på lite utställningar detta året.
    Vi får ju prova å st'lla Alfons med.
    Har du anmält till någon utställning nu 2011?
    Kram från Ricco, Alfons & Towe

    SvaraRadera
  10. Grattis till alla framgångarna. Klart Elof blir champinjon! Våran Elof hälsar att Elof har snyggaste namnet oxå!!!

    SvaraRadera
  11. Grattis Elof på födelsedagen i efterskott. Vilka fina utställningar du gjort, lycka till på de i framtiden : )

    SvaraRadera