söndag 26 juni 2011

Torr och stram?


Är min Lakritspuck torr och stram? Ett omdöme som i mina öron inte låter speciellt positivt och som jag aldrig tidigare har hört i utställningssammanhang. Fast efter att ha gått och frågat domaren så fick jag veta att det var jättebra! Så nu vet ni det att det är bra att vara torr och stram!

En annan formulering som jag frågade domaren om var "något plattsidad" vilket betydde att han behöver bli fylligare över bröstkorgen. För en månad sedan såg Elof aningen tjock ut, men nu när mängder!!! av päls har plockats bort blev resultatet en aningen tunn kille. Gissa om Elof är glad nu när hans uppfödare har sagt till att han ska äta mer varje dag!

Ovanstående omdöme gavs utav domaren Kari Haave på cockerutställningen i Bjuv idag. Jag och mitt sällskap har haft en mycket trevlig dag tillsammans, men tyvärr var inte resultaten lika roliga. Min underbare cockerkille blev tyvärr oplacerad i unghundsklassen. Nästa utställning blir i Tvååker och då är min lille plutt helt plötsligt med i öppen klass. Vet inte om vi har så mycket att hämta där, men vi gör det för att det är roligt och såklart tycker jag att min goding är världens finaste!


20 kommentarer:

  1. Han är hur som helst en väldigt vacker lakritspuck!

    SvaraRadera
  2. Så klart är han den goaste lackritspuck i hela världen.
    Så fin han är på bilderna.
    Vov o kram!!

    SvaraRadera
  3. Det är ju klart att Du tycker att Han är världens finaste...kolla den blicken och de ögonen...Han är alldeles bedårande, er Lakritspuck. Inga omdömmen i världen kan ändra på det...ställ ut, bara så länge Du och han tycker det är KUL:)

    Hoppas att Midsommar varit en härlig helg för Er.
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  4. Han är en jättefin kille med så fint uttryck i huvudet med enormt snälla ögon. Gillar skarpt! Kul att träffas idag och lycka till näste helg. Kram

    SvaraRadera
  5. Han är ju helt underbar den där killen! Vilket fantastiskt huvud! Precis så "torrt och stramt" som jag tycker det ska vara:)
    PUSS till honom och brorsan(brorsorNA:))

    SvaraRadera
  6. Nämen Marie, var du i Bjuv! Hade jag visst det hade jag nog spanat in dej. Vi kom inte dit förrän strax före 11 och då hade nog ni varit inne. Jag läste inte i programmet vilka som hade gått utan kollade istället på de som visades fram.
    Din lakritspuck ser jättefin ut. I Tvååker är det andra domare så ta nya tag och häng inte läpp.

    SvaraRadera
  7. Alla domare säger så olika, men detta med bröstet säger de om Linus nu och de sa det om Elon när han ställdes ut.

    SvaraRadera
  8. Underbara Elof du är så tjusig!/Nospuss från Isa i Ystad.

    SvaraRadera
  9. Å så stilig han är! Kul att honom .
    Å ens hund är ju bäst vad domaren än säger fast det kan ju vara lite extrakul när domaren ger bra kritik.
    Lycka till i framtiden.
    Skulle vilja lära mej å trimma.

    //Kram Ricco & Alfons & Towe

    SvaraRadera
  10. Stram fattar jag ju.. men vad betyder torr?????

    SvaraRadera
  11. Ja, det var ju Elof och Victor som åkte ut tillsammans:( Men vi vet ju vilka som är snyggast eller hur?

    SvaraRadera
  12. Saknar dina blogginlägg. Hoppas allt är hyfsat bra.

    SvaraRadera
  13. Hej Marie!
    Kul å träffa dej förra söndagen i Bräknehoby!
    Kul att det går så bra för Lönnbacken många fina hundar!
    Ha det gott.

    Kram Towe , Ricco & Alfons

    Tack för hjälpen med förmedlingen av regnskydden för öronen de passade superbra!

    SvaraRadera
  14. Vi vill bara önska er en riktigt God Jul & gott Nytt År!
    Å hoppas på att vi ses på någon utställning.

    Kram Ricco & Alfons & Towe

    SvaraRadera
  15. hej ! Hoppas du snart kommer igång med att skriva på bloggen, till dess GOTT NYTT ÅR !

    SvaraRadera
  16. pj det var lite speciell kritik, minst sagt? Jag hade nog inte förstått någonting av vad dom menade :D

    SvaraRadera