onsdag 3 november 2010

Höstlov

Nu har jag några dagars höstlov och det är helt underbart!!! Det tycker även Abbe och Elof som får ha matte hemma hela dagarna. Det här är lite vad vi hittar på:

Vovvarna njuter verkligen av att ha sällskap här hemma. De kan konsten att ta det lugnt, mysa tillsammans och koppla av. Det får även mig att må bra!

Som ni kanske minns så ska vi byta golv i köket och hallen, men det tar tid och olika hantverkare lämnar olika besked! Processen har varit minst sagt låååång och jag är ordentligt trött på att inte ha golvlister på plats och på att ha uppsågat golv i köket! Det har vi haft sedan i våras då vi skulle undersöka underlaget för att kunna komma vidare i planeringen. Väntar nu på en offert från en byggfirma där sista ordet är att vi KAN lägga in klinkers! Jippi!!! Får se om vi jublar lika mycket när vi får se vad det kommer att kosta... I väntan på att vi kan börja måla och sätta igång håller jag på att möblera om, städa, sortera och fundera på olika lösningar. Med andra ord är det mer stökigt än vanligt...


Lek och bus ute i trädgården med vovvarna måste man ju bara hinna med minst en gång varje dag! Här är Abbe med sin favoritboll.


Långa promenader och utevistelse för att njuta av höstens alla vackra färger gillar både jag och våra fyrbenta. Elof är höstmodell.


Fast hösten erbjuder ju inte alltid vackert väder och då är det bra med regntäcke eller overall. Abbe som vägrar overall har fått ett nytt snyggt regntäcke från Hurtta. Visst blev han fin?


Lite mer tid till att blogga och kika runt på allt möjligt på nätet har jag ju också! Vovvarna gör mig gärna sällskap. Här är det Abbe som tittar och försöker fundera ut hur i hela världen hans namnne Abbe kan balansera på den där blåa elefanten. Elof har blivit så trött att han har somnat.


I morgon ska jag sy hela dagen!!! Det ska sys nya utställningstäcken och mössor samt regnskydd. Jag har en del beställningar, men hoppas även hinna sy några extra ifall det är någon som är sugen på att köpa. Kan ju vara bra att ta med till utställningen i Växjö på lördag.

Ha en fortsatt bra vecka!

11 kommentarer:

  1. Så många fina bilder!
    Härligt för dej med lov! Jag jobbar själv inom barnomsorgen Ja förskolan vi brukar ha minder med barn men inte detta lovet men som tur är slutar jag ju tidigt på fredag!
    Håller händerna för er i Växsjö!Har du bilder på det du syr?
    Hur ser regnskydden ut? Ja Abbe blev jättefin i sitt regnställ! Va bra och få hjälp vid datorn.
    Kram Towe & Ricco

    SvaraRadera
  2. Visst blev han fin Abbe killen.
    Men då ska du se oss grabbarna boys i samma fina täcke x3.
    Vi går verkligen inte av för hackor, det kan vi tala om!!
    Invigda för kvällen är de dessutom.
    Matte är sååååååå avis på er matte för hon vill ju också vara med och sy.
    Och så måste vi ju tillägga att vilken häftig hemsida ni besökte.
    Ha det bra killar.
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  3. Abbe blev attans stilig! Fast stiligARE än han är till vardags... NÄ han är allt stilig nog i sig själv också!
    Och visst ÄR det förundransvärt det där med Abbe och den blå elefanten:)

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med lov! Visst är Hurtta täcket bra? Mina har dom också fast i vinter modell! Ska du till Växjö? I såfall ses vi där =)
    Ha en fortsatt trevlig vecka!

    SvaraRadera
  5. Superfina bilder här med ser jag :) (har nyss varit inne på grabbarna boys fina sida) jättefina kort på era sidor :) jobbigt med renoveringsröra men kul när det är klart. Duktig du är som kan sy, paljetter är kul :)

    SvaraRadera
  6. Härligt med höstlov! Vet hur det är med renoveringsröra, men det är härligt när det blir klart!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig blå färg det var på regntäcket. Jättefint. Går också hemma just nu och visst märks det att hundarna myser och är nöjda med det, nästan lite bortskämda.
    /Elons matte

    SvaraRadera
  8. Jag vill också ha höstlov!!

    SvaraRadera
  9. Din Gottegris som har höstlov!
    Men det är du värd!Vi på vux jobbar ändå men det går, har så goa elever!
    Hoppas att det gick bra att sy!
    Vi ses! Kram Jennie

    SvaraRadera
  10. Har full förståelse för att du är trött på renoveringsröran. Så har vi det också. Hade hoppats bli färdig i höst, men det "sket sej" som man säger. Nu hoppas jag åtminstonne bli färdig innan sommaren, för i år vill jag faktiskt ha semester. Jättefina bilder på dina grabbar. Och snyggt täcke, Anton har ett grönt.

    SvaraRadera
  11. Vad fina dom är dina pojkar! Förstår att dom uppskattar att ha matte hemma, måste vara hur mysigt som helst!
    Visste inte att du sydde och säljer utsätllningstäcken, då vet jag vart jag ska vända mig nästa gång det är dags att beställa. Varför syr du inte regnoveraller oxå ;-)
    Kram

    SvaraRadera