lördag 27 november 2010

Veckans vita...

... är säsongens första snö! I onsdags kom den första snön här i söder. Hela familjen var så trötta på regn, regn och åter regn att vi blev överlyckliga över att det började snöa! Allra gladast blev nog ändå de fyrbenta som körde nosen i backen med en gång och började busa runt. Nu har det kommit ytterligare lite mer snö. I morgon är tanken att vi ska åka till Moheda på årets sista utställning, men det beror på vädret om vi ger oss iväg. Jag har varit 8 timmar hos vår uppfödare och gjort två av hennes hundar och Elof fina, så håll tummarna att vi kommer iväg nu när vi har slitit och lagt ner så mycker tid på trimning. Har faktiskt inte ens hunnit adventspynta klart, verkligen inte likt mig. Fast det blir advent ändå, det är jag helt övertygad om! Önskar er alla en underbar adventshelg.

6 kommentarer:

  1. Hej

    Håller tummarna för att ni kommer iväg till Moheda....<3
    Kör försiktigt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna och kör försiktigt.

    SvaraRadera
  3. Från SMHI lät det som om det skulle kunna bli lite knepigt hos er! Hoppas ni kommer iväg, men ta det väldans försiktigt!
    (Fast ni har väl åkt antar jag:))
    Det är så kul med hundar och snö! I år lite extra kul när jag har lille Totte att studera, som aldrig sett så'nt förut- Han dyker och rusar och rullar och busar!
    Och Assar gläds åt alla plogbilar som dykt upp igen...

    SvaraRadera
  4. Klart det blir advent!! Jag har klart men hade ingen lust egentligen att göra det men idag är det mysigt när man kommer upp. Lycka till i Moheda Kramis

    SvaraRadera
  5. Lycka till på utställningen :)

    SvaraRadera
  6. Å så fin Abbe är i snön.
    Vi håller händer, fötter och Tassar för er i Moheda.
    Det är så härligt med snön nu det lyser upp så bra.
    Ha det gott.
    Ricco & Towe

    SvaraRadera