söndag 21 november 2010

Veckans vita

Här kommer ett litet livstecken från mig :-) Oerhört mycket att göra just nu gör att jag inte har hunnit skriva inlägg eller läsa hos andra, med undantag av lite snabbläsning i några bloggar. Ska ta en runda hos er andra nu innan det är läggdags.

Veckans vita skulle kunna vara en hel hög med papper, för det är vad som upptar all min tid just nu. Håller nämligen på att skriva alla elevers IUP med deras skriftliga omdömen. På eftermiddagarna är det utvecklingssamtal mer eller mindre varje dag.

Jag väljer dock att visa något annat som är vitt, nämligen säsongens första hyacinter. Jag fullkomligt älskar julen och längtar verkligen tills nästa helg då det är första advent. Julblommorna är så vackra och jag vill verkligen njuta av dem hela december. Därför brukar jag köpa hem både amaryllis och hyacinter någon vecka innan advent så att jag har julblommor som blommar lagom tills det första ljuset tänds. Hyacinterna sprider en ljuvlig doft!

7 kommentarer:

  1. Jag älskar hyacinter fyller huset med dem. Julblomma nr 1 för mig. Avundas dig inte pappershögen. Kram på dig!!!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja, det är mycket nu...det blir väldigt lite datortid för tillfället. Jag längtar verkligen efter hyacinter, det är min favoritdoft på jul, jag kan gå och lukta på dom, lite som Ferdinand;)
    Roligt att du vill vara med i min utlottning:)

    Ha det gott och var rädd om Dig.
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  3. Fina blommor :) själv får jag tyvärr lätt huvudvärk av hyasinter så de brukar få stå i mitt uterum tyvärr...men ett sniff tycker jag är gott sen är det något med mitt huvud som säger NEJ!

    SvaraRadera
  4. Här är det ffa amaryllisarna som gäller! De doftar ju inte men är så läckra!
    Julen har alltid varit en favorit, men inte riktigt numer tyvärr.
    Simon blir iaf glad - julskinka är hans absoluta favoritmat! (Som han får alldeles för lite av tycker han, pga att den är så salt.)

    SvaraRadera
  5. Å va fint gillar vita blommor och jag tycker att vita hyacinter inte luktar så skarpt .
    Å är så nyfiken på vad du syr.
    Ja det är en hektisk tid vi går till mötes vi håller på med utvsamtal och sen har vi adventskalender med uppgifter till barnen + julbak, julgodis, och pyssel som skall göras ja vi har ju Luciatåg med klockan 7:00 den 13 december utomhus sen går vi in och fikar.
    Ha det gott.
    Tass och Nos Ricco & Towe

    SvaraRadera
  6. Jag älskar oxå julen och hoppas att jag kan hitta lite energi att "ta tag" i julen i år...

    Hoppas du får lite lugn och ro runt jul oxå nu när du verkar ha så mycket att göra, att du hinner bara vara, njuta...
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Vita hyasinter är sååååå fina och så luktar de helt underbart också.
    Snart har du ditt härliga jullov så då får du koppla av med vovsingarna.
    Det är både du och killarna värda.
    Ha det så bra så syns vi i helgen.
    (kanske vi behöver en chaufför!!)
    Kram!!

    SvaraRadera