lördag 6 november 2010

Kort rapport från Växjö

Är lite trött efter en hel dag på utställning i Växjö, men här kommer en liten kort rapportering.

Min älskade lille Lakritspuck fick en 1:a i kvalité och blev sedan placerade på en 2:a plats med CK! Jag är så himla nöjd för det var 9 stiliga hanar i hans klass och alla var jättefina! Han fick möta en del känningar bland annat sin kompis Teo (Grabbarna Boys) och Edwin (från Kennel Bluesweets). Vi fick även träffa bloggkompisen Madde och hennes fine kille Teddy. Det var verkligen trevligt att få träffas live!

I bästa hane var det nästan 20 hanar!!! Elof höll sig kvar till den allra sista utgallringen, men blev sedan ej placerad. Bland de sista som inte placerades hade Elof fint sällskap av bland annat championhanar så vi kan ju inte annat än att vara nöjda! I hans kritik är det endast han glada svans :-) som har kommenterats som något negativt. Nice young dog, correct head and expression, correct neck, body, tailset, quaters and movement, but tailcarriage is higher than the ideal in movement, correct coat, very nice temperament.

Jag fick äran att ställa ut två hundar till under dagen och det tycker jag verkligen är jättekul! Den ena var en liten juniortik, "Emma", som ägs av kennel Puppy Dream's och hon placerade sig som reserv. Den andra var en öppenklass-tik som heter Maja och hon blev 4:a med CK.

Jag fick några täcken och mössor sålda under dagen och en ny beställning, så nu blir det till att sy lite till :-) Tack till mitt go'a resesällskap och alla ni andra som var där för en trevlig utställningsdag!

Det blev inte många foton tagna med min kamera i dag, men några bilder tog jag på Elofs pappa Loffe (som för övrigt blev placerad 6:a och fick CK). Jag tycker allt att min lille plutt är lik sin pappa.


Elofs pappa Loffe med sin ägare Inger Jönsson på Lönnbackens Kennel

8 kommentarer:

  1. Grattis underbara Marie för sällskapet och ett jättegrattis till er finfina placering.
    Ni kommer att gå långt tillsammans du och din lakritspuck.
    Jag har skickat några bilder på dig och din skönhet från dagen.
    Kanske finns det någon bild du kan använda.
    Ha en fortsatt bra kväll och en lång härlig söndag tillsammans med alla dina killar.
    Kram från Patricia o Bella Bella!!

    SvaraRadera
  2. Grattis till bra resultat : )
    Vad är det för mössor du gör ?

    SvaraRadera
  3. Super grattis på dig "brossan" du är allt en fin kille du precis som våran pappa. Tror som Patricia att ni kommer att gå långt. Ni är ett härligt team! Kramisar i massor

    SvaraRadera
  4. Grattis till finfina reultat, ni såg jättestiliga ut i ringen, och Elof är verkligen en fin kille!

    SvaraRadera
  5. Grattis till fint resultat i Växjö. Himla skoj att träffa er live, det får vi hoppas att det blir flera gånger. Ska ni ner till MY DOG?? Vi ska dit båda dagarna. / Madde

    SvaraRadera
  6. Grattis Marie!
    Ni e så duktiga!
    Kul att det går så bra , du e duktig på att visa upp.
    Är nyfiken på det du syr kan du inte läffa ut lite bilder!
    Va roligt att ni e ett så glatt cockergäng!
    Det kan jag sakna!
    Ha det gott!
    Kram Towe & Ricco
    Hälsa dina fina killar.

    SvaraRadera
  7. Stort GRATTIS!
    Vilken mardröm med 20 i BH!
    Han är verkligen jättefin din kille. Lycka till i fortsättningen!

    SvaraRadera