söndag 13 juni 2010

Bygga muskler

Varför ska man gå på gym när man kan bygga muskler i sin egen trädgård? Är man så otränad som jag är behöver man inte så mycket för att det ska ge träningsvärk. I dag har jag kämpat med att forsla bort nyklyvd ved och förflyttat den till vår vedbod. Där har den gamla veden staplats fint längs ena sidan och den nyklyvna veden har slängts i en stor hög för att ligga och torka till vintern. Det kommer att bli många mysiga brasor i kakelugnen till vintern!

Ett utav träden som vi fällde har sågats itu till lagom stora bitar.

Nästan lite som en leksak om ni frågar min man :-) Fast är man "skogsägare" så behöver man ett såg!!!

Vedklyven har fått gå varm för att klyva all ved som sedan har slängts i stora högar.

När vi är klara med veden så väntar de här säckarna med jord i modell mindre :-)

Endast två kubik som ska köras över hela tomten och bli till fin gräsmatta nere i "skogen". Undra hur många skottkärror det blir? Som sagt, mycket jobb just nu i trädgården! Mitt i allt slit njuter jag till fullo av alla vackra blommor och dess ljuvliga dofter. Tänk om man kunde stanna tiden bara ett litet tag!

Vacker rhododendronblomma...

... & en vacker lilja!

6 kommentarer:

  1. Trädgårdsarbete är bästa motionen! Och roligaste! För visst känner man sig nöjd efter ett arbetspass som känns i hela kroppen..?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ni vet vad ni kommer att göra i sommar ;-) men som sagt, ni spara in dom där gymkorten ni hade varit tvugna att köpa annars ( eller inte...hihi ) och vad fint det kommer bli när ni är klara! Avis på er stora fina tomt...
    Hoppas din måndag blir en härlig dag, kram

    SvaraRadera
  3. Här är det mannen som sköter veden tyvärr orkar kroppen min inte det men han tycker också det är rätt roliga leksaker fniss en 25 kubik fixar han så slippr vi frysa i vinter. Älskar vackra trädgårdar men är totalt ointresserad av arbetet även det faller på mannen. Vad skönt det måste vara med sommarlov för dig det börjar väl snart? Håller med om att börsen får styra lite när det gäller utställningar och för min del spårprov. Finns ju lite annat också man vill göra. Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Här har vedklyven också gått och går ännu. Mycket att ta hand om. Vi försöker att hjälpas åt.
    /Elons matte

    SvaraRadera
  5. Kan ni komma hem till oss också och fälla träd???
    Så fint det blev med utemöblerna;=)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  6. Föregående inlägg är från mig.... Anna-Karin, glömde visst det.

    SvaraRadera