lördag 19 juni 2010

Veckans vita


Den här veckans vita har med bröllop att göra. Tänkte att det kunde passa bra en dag som denna :-) Jag är ingen stor anhängare av all uppståndelse det är kring Victoria och Daniels bröllop, men jag tittade faktiskt på vigseln på TV. Precis som alltid när det är bröllop och vigslar var det otroligt vackert och stämningsfullt. Kronprinsessan Victoria och numera prins Daniel är enligt mitt tycke verkligen ett vackert par tillsammans. Brudbuketten var också väldigt vacker och var precis i min smak, nämligen helt i vitt.

Min brudbukett var också vit, dock i nååågot enklare utförande. Dessutom har min bukett en liten speciell historia. Den beställdes via telefon och skickades från en florist i Malung med lokalbussen till en bensinmack i Sälen. Det kändes lite märkligt att kliva in på macken och fråga efter sin brudbukett, men personalen där tyckte att det var helt naturligt eftersom det förekom ganska så ofta. Lite spänt var det att öppna papperet runt buketten, men vi blev så nöjda med resultatet.

Vita rosor med några slingor av "hjärtan på tråd" samt några vita pärlor nedstuckna i buketten.

9 kommentarer:

  1. Så vackert <3 <3 <3
    Sommarlov nu kan jag tro?

    Kram

    SvaraRadera
  2. å va fin!
    Ja vit är vackert!
    Hade vita rosor ,svagt rosa och murgröna med vit!
    Ha det gott vov vov från Ricco & Towe

    SvaraRadera
  3. Så vacker! Jag är ju inte gift och har därför inga såna minnen. Låg också och tittade på vigseln och tyckte hennes klänning var underbar liksom buketten.Det hör lite till tycker jag att man tittar. Igår förberdde jag på jobbet för att de gamla skulle få uppleva lite kunglig glans idag med placeringskort,blå gula ballonger fina servetter och linnedukar. Och vi hade läst att brudparet beställt rhodendorn från Sofiero så givetvis plockade jag in såna till borden. Allt för den kubngliga glansen

    SvaraRadera
  4. Jättefin bukett.
    Vår matte är inte heller gift, men skulle det bli någongång så vill hon en lika fin bukett.
    Det är vi helt säkra på.
    Ha det så bra.
    Mattekramar o vov från grabbarna boys!!

    SvaraRadera
  5. Ååh, vilken fin bukett, så underbara rosor, ser nästan konstgjorda ut. Skorna var det inte heler nå´t fel på, ursnygga!
    Jag har faktiskt tillbringat en stor del av dagen framför tv:n, sällan jag tillåter mig själv att sitta ner så länge, men som jag har njutit av det vackra.

    Hoppas du får en fin söndag:)
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  6. Din brudbukett var helt i min smak - ROSOR!
    Själv hade jag faktiskt ingen bukett - vi smet i hemlighet iväg till Paris och gifte oss borgerligt...utan bukett.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Så fin bukett...jag har varit på ett bröllop i sälens kyrka...mitt i vintern och så vackert...mysig liten fjäll kyrka :)

    SvaraRadera
  8. Tycker också att Victoria och Daniel är ett vackert par. Vigseln var väldigt vacker och äntligen fick de visa sina känslor öppet. Nu behöver ingen spekulera längre. Men nu blir det väl tyckanden om smekmånad och bebis.....

    SvaraRadera
  9. Jag förstår inte heller hysterin kring bröllpoet och vi såg det inte på Tv´n men håller med om att vår kronprinssesa är otroligt vacker och att dom är ett vackert par.
    Hoppas er helg varit härlig, kram Malin

    SvaraRadera