fredag 11 juni 2010

Det var en kväll i juni...

... då när sommaren är som bäst. Hon dansade för morfar som hon gillar allra mest. Hennes morfar satt och nynna på en sommarmelodi. Plöstligt spratt det till i gubben, han blev ung och han blev fri...
Visst är det en underbar sång?! Jag blir alltid lika glad av att höra den och jag går ofta och nynnar på den melodin. I dag har vi haft skolavslutning på skolan där jag jobbar och då sjöng min klass just den här sången. Vädret har varit minst sagt ostadigt den sista veckan, men vi klarade oss utan regn under själva avslutningsceremonin. Så himla skönt med tanke på att skolan som jag jobbar på har avslutningen på skolgården och inte i kyrkan.

Här spelas en av "de svenskaste psalmerna" Den blomstertid nu kommer.

Det är något speciellt med skolavslutning, jag tycker att det är så fint! Det är ofta mycket känslor inblandade och så var det även i år. Till hösten kommer jag att börja med en ny klass, en etta, och därför var det extra vemodigt att ta farväl av min goa klass. Jag har haft en klass med bara killar och det är inte ofta man får vara med om det. Det har varit två fantastiska år och jag kommer att sakna dem allesammans mycket. Jag fick så fina presenter av mina elever och jag blev verkligen glad över allt fint som jag fick! De vet verkligen vad jag gillar!
En helt underbar bukett med lila syrenkvistar och lila och blåa iris.


En ljuslykta passar mig bra, jag som är galen i ljus. Dessutom är den ju vit!


Jättefin grytlapp i somrig design. Perfekt till sommarens alla grillkvällar!


Fina vita bokstäver i ordet HOME. Passar bra i vår hall!

Fastän jag trivs med mitt jobb måste jag erkänna att det ska bli såååå himla skönt med lite sommarledighet! Visserligen jobbar jag en vecka till, men vi har ändå firat sommarlovet här hemma ikväll. En liten, liten stund sprack det upp och solen ville nästan titta fram. Då passade vi på att sätta oss ner på altanen en stund i våra nya altanmöbler.

Min käresta blev så förtjust i de här möblerna när vi såg de hos hans syster, att han körde och köpte likadana till oss! Vi är jättenöjda med dem!

Efter en somrig Mojito och lite tilltugg ute på altanen gick vi in och åt en god bruschetta, pasta med kyckling i parmesan- och vitlökssås och därefter en tiramisu. Behöver jag säga att jag nu är rätt så mätt och nöjd? Önskar er alla en fortsatt trevlig helg!

10 kommentarer:

  1. Tjena Abbe o Elof!!
    Men oj!! vilka fina möbler.
    Något sånt skulle vår matte vilja ha på vår altan.
    Vi har bara gamla ommålade dessutom söndersågade och sitter i.
    Hoppas vi syns snart, kanske dags för en promenad snart.
    Vov på er!!

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt inlägg! sommar!!!
    Väldigt snygga möbler och är det de fina korgarna med hortensior man kan se längst bak? jättefina dom också. Så gott det lät, jag blev hungrig (sällsynt) kyckling...pasta och tiramisu, kan väl knappast bli så mycket bättre.
    Hos oss bara regnar det, tycker att det räcker nu...men det är oerhört vackert ute, en mäktig grönska, så visst, regnet behövdes.

    Önskar dig en riktigt skön helg.
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  3. Hej

    Ljuvliga sommar.... snart kommer den hoppas jag, med vila och ro =)
    Underbar grupp ni köpt... avis....hmmm.
    Ha en underbar helg... själv ska jag jobba och utställning på Söndag =)

    Kram från oss alla

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilken tur ni hade med skolavslutningen. Här regnade det mindre när Jennifer sprang ut på student och sedan ska dom åka traktor, men det var uppehåll typ mellan 12-14.
    Fina trädgårdsmöbler ni köpt och fina presenter har du fått. Ha nu en skön sommar. / Madde

    SvaraRadera
  5. Måste vara mysigt med sommarlov,
    Det är så härligt att jobba med barn de ger så mycket jobbar på en förskola här i byn. Det är vemodigt att släppa de äldsta som skall börja förskoleklass en del ser man ju för de har syskon kvar men vissa ser man bara enstacka gånger man fester sig verkligen vid dem , min Yngsta dotter slutade 9:an var ledig hela dagen och var i kyrkan samtidigt som det är så fint så är det vemodigt. Man kanske inte träffar visa vänner börjar på olika gymnasium.m.m. Många fina bilder du lagt upp. Är med svag för vitt .
    Ha en härlig helg. Ja sommarlov vi kanske ses på någon utställning har anmält till Tollarp i Juli.
    Vov vov från Ricco & Towe.
    Hälsa grabbarna

    SvaraRadera
  6. Jag bor granne med skolan här i byn så även om mina barn lämnat skolan så är man lite delaktig ändå. Är något visst och lite sorgset med avlutningar. Såna möbler vill jag med ha men mannen är lite svårflörtad. Ser jättesnyggt ut.Får väl nöja mig med ny färg och nya dyner i år. Det är jag och Lowa som åker upp på måndagen med härliga vännen Gunilla som trogen supporter. Lowa hr fällt ut jättemycket päls efter löpet men inget att göra åt det. Ska ni vara där alla dagarna? Kram

    SvaraRadera
  7. På tal om fina utemöbler...jättefina! En somrig Mojito skulle jag ge mycket för, hjälp så gott. Sen en "Italiensk" middag, vilken lyx, kul att du tyckte om varmrätten :-).
    Vilka fina presenter du fick av dina elever, förstår att det känns svårt att lämna dom. Festligt med en ren pojkklass, det kan inte vara så vanligt.
    Hoppas du får en härlig lördag! Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt sommarlovsfirande du fixade för dig! Nästa veckas jobb blir ju ganska lättjobbat när man vet att lååånga sommarlovet väntar, eller hur? ;-)
    Du verkar ha fått ett fint avslut med din klass, det fick jag också och det känns härligt! Till hösten får vi ju nya "små" att ta hand om... Då blir det nya tag, men först ett härligt sommarlov!

    Fina möbler ni har nu både ni och broders familj! Är själv sugen på gamla 50-talsstolar med gung i... Får väl se vad budgeten tillåter när vi är klara med badrummet (man brukar ju annars kunna hitta lite på eftersäsongsrean, får väl vänta tills dess)

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  9. Så fint hem du har!!! stilrent och snyggt! så som jag vill ha med aldrig lyckas få till. Skall försöka rensa upp i sommar och få det mer stiligt som du har ;)

    SvaraRadera
  10. Håller med om snygga möbler och annat fint, men reagerade mest på vistexten:) En av mina toppfavoriter också, som ofta dyker upp i huvudet. En så väldigt go' text! (och fin melodi)

    SvaraRadera