lördag 26 juni 2010

Cockerkillarna i midsommarkrans

När Abbe firade sin första midsommar tog vi mängder med fina bilder på honom i midsommarkrans. Eftersom detta är Elofs första midsommar tänkte vi att nu måste det tas lite fina bilder på honom också. Jag gjorde två små kransar med blåklint och prästkragar, en till Abbe och en till Elof. Vi satte upp båda vovvarna på vår dynbox och satte på dem kransarna och husse var beredd med kameran. Abbe, som varit med om det här spektaklet förr, satt som ett litet ljus. Elof däremot kastade med huvudet så kransen flög vilt omkring honom. Under tiden som jag försökte få Elof att vara stilla, knäppte husse måååånga fina bilder på vår söte fotomodell Abbe. Efter en låååååång stund tog mitt tålamod slut och vi fick nöja oss med annan lösning på Elof som midsommarvovve. Se här:

- Hjälp vad har jag fått på mitt huvud, undrar Elof.

- Jag ser verkligen att matte har lagt något där!!!

- Se så här fint ska du sträcka på dig brorsan. Då går det snabbare att ta korten och sedan får vi godis!

Det gäller att hålla tungan rätt i mun när man ska sitta här och balansera med kransen och vänta på lillebror!

- Brorsan skärper sig ju inte ens när matte sitter bredvid! Förresten verkar matte tro att hon är osynlig!

- Matte vad håller ni på med du och Elof? Ska jag vänta länge till?

- Jag vet inte om jag kan bli så mycket sötare än så här...

Duckar med huvudet igen... - Matte, vad ska vi göra med honom???

- Bra idé att låta Elof ha sin krans runt halsen istället! NU sitter vi ju båda fint!!!

-Typiskt lillbrorsan att lägga sig ner nu också!

- Okej, då lägger väl jag mig också då!

Jag och min lille tokige pluttiskrutt...

... som jag älskar så innerligt så!!! Trots att han inte ville ha midsommarkrans på huvudet :-)

Till sist jag och min goding Abbe, världens bästa fotomodell :-)

Hoppas att ni alla har haft härliga midsommardagar! Det har vi haft! Njut nu av fortsättningen av helgen!

8 kommentarer:

  1. Tjena Abbe o Elof!
    Vilka fina killar ni är.
    Helt underbara som vanligt.
    Smarta Elof kom på det, att slippa kransen på huvudet.
    Duktigt!!
    Själva har vi inte haft någon krans alls.
    Vi har bara gjort egentligen ingenting.
    Hoppas vi kan träffas och busa till det ordentligt snart.
    Vov o kram från grabbarna boys o vår matte.

    SvaraRadera
  2. Ååh, det var nog dom sötaste små midsommarvovvar jag sett.
    Hoppas ni får en fortsatt fin helg.
    Hos oss ska vi nog ägna oss åt lite pälsvård imorgon, brukar vara svalt och gott i hundrummet:)

    kramar lisamaja

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilka härliga bilder ni har tagit. Så söta! Jag brukar bada TEddy innan jag trimar mest för att det sliter så på saxar om dom är smutsiga i pälsen. Men däremot så fixade jag till huvudet i går så att vi bara har tassarna och allt annat kvar, Jag kollar mycket på Manacas el. Honeywaters hemsida för att lära mig lite mera. Just nu försöker jag så gott jag kan. Ha en skön söndag. / Madde o Teddy

    SvaraRadera
  4. Haha, duktiga Abbe!! Vilken fotomodell! Brorsan får väl lära sig av honom till nästa år!
    Hoppas ni har en underbar söndag, kram Malin

    SvaraRadera
  5. Så vacker han är Abbe - och så tålmodig! Härliga bilder på vackra cockergossar och finfin matte!

    SvaraRadera
  6. GAPSKRATT!!!!!....vilken rolig bildserie och sköna kommentarer av storebrorsan som satt så fint och vääääääääääääntade :) UNDERBART!!!

    SvaraRadera
  7. Vilka snygga killar. Dom e ju supersöta med kransar på huvudet.
    Snyggt med krans runt halsen med.
    Jag trodde ni var modeller alla 3 för ni e så fina på bilderna.
    Kram Ricco & Towe

    SvaraRadera
  8. Vilka tålmodiga snyggingar!!

    SvaraRadera