söndag 11 april 2010

Abbes dag idag

Idag är det jag, Abbe, som har fått äran att berätta om min dag.
Anledningen är att det är ingen vanlig dag idag, det är min födelsedag idag, HURRA HURRA HURRA!!! Jag fyller faktiskt 3 år idag!!!

Nospuss från lillebror :-)

Vi väckte matte och husse vid lite över 8 för då var vi sugna på frukost. Matte var snäll som vanligt och masade sig upp ur sängen, även om hon säg väldigt trött ut! När vi hade varit ute och kissat fick vi vår goda frukost, lika gott som vanligt! Sedan trodde vi att vi skulle gå och lägga oss en stund till som vi brukar göra när det är helg, men matte sa något om att det var min födelsedag och att hon lika gärna kunde vara uppe nu när hon var vaken.

Husse ville sova lite till så matte och vi cockerkillar åt frukost själva. Matte satt i mitten av kökssoffan och jag och brorsan låg på varsin sida om henne. Riktigt mysigt!!! Sedan blev det promenad i det härliga vädret och därefter började husse och matte att jobba i trädgården. Jag och Elof har också varit ute i trädgården nästan hela dagen. Här kommer lite bilder från dagen:
Fikapaus, då gäller det att hålla sig framme!

Jag och Elof fick leka med våra godisbollar - jätteroligt!

Efter lek och godis blir man ju törstig!!!

Husse och matte grillade korv och dessa två "blev över", vilken tur!!!

Jippi!! Jag fick den ena korven!!!

Jag och brorsan har lekt och jagat varandra jättemycket idag. Här vilar vi med krokodilen mellan oss.

Tugga på tuggben är ju aldrig fel!

Äntligen är det paketdags!!!

Jag kan konsten att öppna paket, det här var visst en frisbee.

WOW, vilket jätteben jag fick!!!

Bäst att jag lägger mig PÅ frisbeen när jag ska tugga på mitt jätteben så att inte brorsan försöker ta något!

Lillebror ser minst sagt lite avundsjuk ut. Men vadå, det var ju jag som fyllde år!!

10 kommentarer:

  1. Vov Abbe!
    Vilken härlig födelsedag du haft idag.
    Många paket och dessutom en grillad korv.
    Precis allt det där gillar vi också.
    Fast lite synd om lillebrorsan är det väl på sista bilden.
    Det tycker vår matte iallafall.
    Vov på er!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis, grattis Abbe!!
    Vilken dag du har haft och fina presenter har du fått:) Det där stora benet skulle vi gärna vilja testa, måste fjäska med matte...men Django förstörde den fina röda bollen idag så ett ben sitter nog långt inne:( vet inte om det räcker med att sitta fint, en liten puss kanske...
    Ha det så bra i alla fall!
    gänget och lisamaja

    SvaraRadera
  3. Grattis Abbe inte dåliga presenter du fick men undrar ändå om inte korven smällde rätt högt den med och vilken tur att lillebror fick lite korv också.Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis, grattis Abbe en dag för sent! Vilken snäll matte ni har som går upp och umgås med er istället för att ligga kvar i sköna sängen. Du verkar ha haft en toppenfördelsedag!

    SvaraRadera
  5. Hej Abbe

    Vilken kanondag du fick!!! Precis som det ska va man ska firas när man fyller år! Hoppas Elof fick smaka lite på ditt stora ben.

    Kram från Edwin, Tilda, Sally och Malva Klara

    SvaraRadera
  6. Grattis en dag försent. Teddy har oxå en krokodil som han bär när vi är ute o går.Det gömde sig under snön i vintras men kom fram till slut.

    SvaraRadera
  7. Ett stort GRATTIS från Herman!

    SvaraRadera
  8. Grattis Abbe på födelsedagen : )

    Och Elof....det blir din dag framöver också och då är det Abbe som får sura ; )

    SvaraRadera
  9. Gratttis Abbe :) håller med din lillebror ser lite svartis ut...fniss...

    SvaraRadera
  10. Grattis Abbe - alldeles för sent...men bättre sent än aldrig...?

    SvaraRadera