torsdag 22 april 2010

Aprilväder


Vilket skiftande väder vi har just nu! Igår när jag åkte hem från jobbet var det kallt och ruggigt så jag klädde på mig ordentligt innan jag tog ut hundarna på en promenad. Vi hade inte gått speciellt långt när solen plötsligt började stråla och det blev snabbt väldigt varmt. Det var bara till att knäppa upp jackan och ta av vantarna. När vi kom från rundan lät jag Abbe & Elof busa lite i trädgården medans jag strosade runt och planerade lite inför helgens trädgårdsarbete. Himlen ändrade snabbt färg och det blev mörkare och mörkare och mörkare. I sista stund hann både jag och hundarna springa in och rädda oss undan världens regn- och hagelskur. Inne var det så mörkt så jag gick runt och tände nästan alla lampor och satte mig sedan en stund vid datorn. Knappa halvtimmen senare sken solen igen och det var så ljust och fint. Det var bara att gå runt och släcka igen. Snacka om snabba svängningar! Det är verkligen aprilväder som vi har! Har hört att det ska kunna bli riktigt varmt till helgen, hoppas att det stämmer!

4 kommentarer:

  1. Visst är det april väder bara så tråkigt.Vad söta dom är Abbe oc Elof.ur gamla är dom??Våran Simba är 3 år.han är ju bara så mysig.Önskar dej en skön kväll kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Vi får hoppas attd et blir varmare, för nu är det inget kul alls. Snö här och ruggigt kallt. Nej, fram för mer sol nu ; )

    SvaraRadera
  3. Ja, inte har det varit lätt att hitta passande kläder i detta opålitliga väder!!!
    Ojdå, där blev det visst lite rim också.
    Vi hoppas verkligen det blir varmare i helgen, då vi ska tillbringa större delen av lördagen på hundklubben.
    Och söndagen på Sternö med lilla hundligan.
    Kram!!!

    SvaraRadera
  4. +17 har jag hört, underbart! Visst är det hopplöst att veta hur man ska klä sig, extra svårt tycker jag det är med Benjamin som ju sitter still i vagnen under promenaderna, hopplöst! Trist att pelagonierna är svåra inne för man kan väl få dom att överleva vintern annars va? Eller dör dom efter säsongen? Minns min farmor, hon hade mycket pelogonier inne synd att hon inte lever så man lunde få tips..
    Ha en härligt fredag! Kram Malin

    SvaraRadera