lördag 10 april 2010

Turkost






















Turkost fick det bli på våra nya handdukar till badrummet! Det var inte lätt att välja färg och jag höll på att fega ur med att ta antingen marinblått (som vi har haft i åratal) eller klassiskt svart eller vitt. Svarta kändes lite dystra (men det är snyggt!!!) och vita kändes väldigt fräscha i butiken men hur blir de här hemma efter ett par dagar? Med försäkran om att det gick att byta om färgen kändes fel inhandlade jag badlakan, handdukar och gästhanddukar i dubbel uppsättning samt en ny badrumsmatta. Allt till rena fyndpriser, sådan shopping gillar jag! Ivrigt stylade jag om badrummet när jag kom hem och vips så kändes det som att vi fick ett nytt badrum! Vi blev jättenöjda och två som gillar den nya mattan är Abbe och Elof.
Den turkosa färgen kommer igen på Elofs nya utställningstäcke. Jag har nämligen sytt lite ikväll och jag håller på att sy ett fint limegrönt täcke som en brun liten cockertjej ska ha. Elof får modella med täcket när det är klart så att ni får se resultatet. Har även sytt färdigt Elofs "brokad-täcke" som han ska ha nästa helg i Moheda. Då ska han och Teo nämligen ha "Brokad-tema" :-) Var lite tveksam till om tyget är för tjejigt, men med den turkosa kanten blev det bra ändå tycker jag. Vad tycker ni?

5 kommentarer:

  1. Fräscht med turkost i badrummet :)
    Jag tycker det nya täcket är supersnyggt...passar jättebra på en kille :)

    SvaraRadera
  2. Han passade jättebra i sitt täcke.
    Tycker inte heller det är för "flickigt"
    Teo täcke är på gång, jag har bara kantbandet kvar o gummibanden.
    Jag körde fast totalt när halsen skulle sys.
    Hur jag än vände o vred så blev det fel.
    Men trägen vinner.
    Nu är det rätt iallafall.
    Det tog bara en sådär två timmar!!!!
    Handukarna blev också helt perfekta i badrummet.
    Bra att du kunde släppa det marinblå lite.
    Så nu väntar sängen när kl är en timme efter midnatt!!
    Vi hörs av!
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev i badrummet. Roligt när man kan förändra med så lite.

    SvaraRadera
  4. Garanterat inte för "tjejigt" tycker han är urstilig i sitt täcke! Visst är det härligt hur man kan få ett "nytt" badrum genom att bara köpa nya handdukar och matte?? Tycker de turkosa ser ursnygga ut!
    Elsa heter "Cannolis A perfect beginnig" i stamtavlan, kul om du kan kolla in henne och ser så hon sköter sig ;-)!
    Prova vår mustiga köttfårssås, eller rulladerna, eller chevrékycklingen, eller de grekiska spetten, eller....ja, kul är det ivf att du provar :-)!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Håller med övriga inte alls tjejigt utan bara så snyggt. Ni kommer att äga i Moheda=) Turkost tcker jag är en väldigt fräch färg och passar väldigt bra till vitt nästan lite medelhavskänsla. Kram

    SvaraRadera