söndag 18 april 2010

Juniordebut och veckans vita

Just nu räcker inte min tid till att göra allt som jag vill. Jobbet slukar även kvällarna och jag har inte haft tid att varken uppdatera hemsidan, blogga, läsa eller kommentera hos andra. Hoppas att kommande vecka blir lite lugnare.

Nu när jag äntligen sätter mig vid datorn har jag mycket att berätta om, men det får bli två saker och därav rubriken med dubbla ämnen. Har valt ut att skriva om Elofs debut som junior och mitt lilla veckotema "Veckans vita".

Vår lille plutt har passerat 9 månaders-strecket och därmed har han tagit steget från valpklass till junior-klass i utställningssammanhang. Jag och Elof åkte idag tillsammans med Patricia, Bella och Teo till Moheda på utställning. Elof gjorde sin debut som junior och det gick hur bra som helst! Han vann sin klass och fick hederspris och sedan placerade han sig som 4:a i bästa hane!!! Ni kan tro att jag var en stolt matte! Kritiken var den bästa han har fått någonsin, den löd så här:

"Mycket välskuret huvud med god könsprägel, utmärkt hals, bra skulderläge, välvinklad fram och bak, stark rygg, bra ben och tassar, utmärkt pälskvalité, vacker överlinje och utmärkta rörelser helt igenom."

Så här fin är han nu vår lille plutt. Lite valppäls kvar, men man börjar se fram- och bakbenen :-)

Elof på bordet under domarens bedömning.

Trött liten kille efter en lång utställningsdag.

Stolt mannekäng visar upp sitt nyaste uställningstäcke.

De snygga modellerna Teo och Elof i sina brokad-täcken.

Godingen Teo hade också en lyckad dag. Först blev han 3:a med HP i sin klass och sedan blev han reserv i bästa hane. Jätteroligt att han kunde hävda sig bland alla de storvuxna hanarna! Sedan var Bella och Teo med i "barn med hund" och där lyckades de ta sig ända till en andraplats!!! Stort grattis till dem, de är så fina tillsammans och Bella är verkligen superduktig på att visa Teo. Vad ska det bli av denna flicka?

En hellyckad dag blev det tillsammans med supertrevligt sällskap! Vi fick också se Malins (Cannolis blogg) hund Elsa som hon vann bästa tik och blev BIM! Jättegrattis! Det är allt bra roligt med utställningar!!!

Veckans vita...

Jag älskar vita blommar och jag älskar pelargonier så just nu pryds vårt köksfönster utav de här blommorna. Ännu är det för kallt för att plantera dem utomhus så jag hoppas att jag lyckas få dem att trivas inomhus ett tag. Sedan kommer de att få glädja mig hela sommaren i någon kruka i trädgården.

10 kommentarer:

  1. 100 x grattis till dig o din lille/store plutt idag.
    Han är sååååååå himla fin och ni är sååååååå himla duktiga tillsammans.
    Det är verkligen jättekul att få umgås med dig o dina underbara hundar.
    Ha det så bra så syns vi på tisdag.
    Kram Patricia!!!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt! Jättegrattis till er! Du är så stilig och vi är ju nästan släkt...
    Nanna (och matte9

    SvaraRadera
  3. SUUUUUUUUUUUUUUUUUPER GRATTIS :) Så roligt att det gick så bra för er :)

    SvaraRadera
  4. GRATTIS!!!! Sååå roligt och så tjusig!
    Känner att tiden inte räcker till här heller så det blir glest med inlägg och glest med kommentarer, men jag är allt inne och tjuvläser i alla fall.
    Vilka vackra pelargoner, de vita är verkligen fina, det måste nog bli några vita hos mig också.

    Hoppas ni får en bra vecka!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  5. jätte jätte grattis till dig och Elof. Vilken kritik. Så kul för er. Han är ju så snygg och ni ett så fint team tillsammans. Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Jätte-grattis till Elof strålande debut som junior!! Och vilken toppenkritik! Han och Teo är verkligen stiliga i deras täcken :-)!
    Jag älskar oxå pelagonier efter att i många år tyckt att det var tantblommor, måste oxå köpa ett gäng, har aldrig haft det förut, är dom svåra att sköta?`
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Grattis till fina resultat i MOheda. Det var en jättebra kritik. Hoppas att vi ses någon gång på en utställning. Charlie som blev BIR i MOheda är min TEddys storebror. Dom är helsyskon men i oliak kullar.

    SvaraRadera
  8. Stort GRATTIS från oss!
    Vilken snygging!

    SvaraRadera
  9. HejMarie! Kan inte hitta någon mailadress till dig så jag har via Patricia skickat en inbjudan till vår cockerträff/kennelträff. Det vore så kul om ni har tid/lust att komma. Kram Carina

    SvaraRadera