lördag 24 april 2010

Veckans vita

Njuter av att det är helg och att solen skiner!!! För att kunna sitta ute och njuta av en god fika eller bara ta en liten vilopaus i solen har vi plockat fram några av våra utemöbler. Det här vita möblemanget köpte vi för en billig peng i slutet av förra säsongen och jag gillar det väldigt mycket. Just nu har det fått ta plats på altanen, men tanken är att det senare skall flyttas ner till vår fikaplats som vi har på "skogsdelen" av vår tomt. Jag gillar att ha olika platser och "rum" i trädgården där man kan njuta olika tider på dygnet.

Idag har jag varit och besökt en mysig och väldigt inspirerande handelsträdgård. Där fanns mina favorit-pelargonier "Mårbacka" i flera olika färger och nyanser. Tycker att de är helt underbara! Jag har tidigare bara haft ljusrosa, men idag kunde jag bara inte motstå att köpa mig ett vitt exemplar. Den ska jag sköta med kärlek och omsorg så att den blommar sommaren lång! Jag handlade även lite annat fint till trädgården, men det visar jag en annan dag.

7 kommentarer:

  1. Jättesnygga möbler! Letar själv rundor efter något nytt snyggt men kanske man bara ska måla det gamla och hålla sig till hösten och fynda då?Mårbacka är en av få pelagonier jag kan namnet på och som är väldigt fina. Sommarkänsla i din blogg idag. Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefina möbler.
    Faktiskt så har vi liknande stolar som ligger på vinden hemma hos mamma.
    De är väldigt gamla och är ommålade en gång.
    Kanske ska man hämta hem dem!!!
    Jag håller med Carina om att det är härliga sommarkänslor på din blogg.
    Ha en härlig söndag så hörs vi snart!
    Kram Patricia

    SvaraRadera
  3. Snyggt!!! Håller med om att det är mysigt att ha många olika rum...ibland vill man sitta i skugga ibland sol och ibland mitt emellan....själv har vi dock en liiiiiiiiiiiiten tomt så det går inte att göra så mycket med den.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilka jättefina möbler, ser så där härligt gammaldags ut. Jag försöker också få till små "rum" i trädgården, det har väl inte lyckats så där jättebra hittils men jag har lite nya idéer och projekt för vår/sommar.
    jag visste inte att "mårbacka" fanns i fler färger, trodde bara det var de ljusrosa. Den här vita ser väldigt vacker och kraftig ut.

    Ha en fortsatt trevlig helg!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  5. Vilka fina trädgårdsmöbler och man får verkligen vårkänsla i din blogg. Här är det frost nästan varje morgon ännu, men det blir bättre här oxå.

    SvaraRadera
  6. Jättefina trädgårdsmöbler, vi hoppas själva kunna köpa vita träutemöbler i år. Härligt att pelargonierna har fått komma ut :-), ser jättevackert ut! Låter som du har haft en härlig helg.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Hejsan
    Tack för trevlig telesamtal=) Japp vi ses på söndag på promenaden, efteråt hem till mig för Malvamys...

    Kram

    SvaraRadera