torsdag 12 augusti 2010

ÅNGEST!!!

Ja, jag kan inte beskriva det på något annat sätt än att jag har världens ångest!!!! I morgon ska jag nämligen börja jobba igen efter min långa och härliga ledighet. I måndags tänkte jag att nu ska jag njuta av de här sista fyra dagarna, men jag ska erkänna att det har varit lite svårt. Ångesten fanns där redan i måndags och har växt sig starkare för varje dag. Fast nu är lunchlådan fixad och väckarklockan är ställd. Ska ta en titt i jobbväskan som inte har varit öppnad på hela sommaren och kolla så det inte ligger någon möglig frukt där. Sen är jag väl så redo jag kan bli för en dag på jobbet. En dag och sedan är det helg igen, en liten tröst i alla fall!

PS. Har mer eller mindre låtit datorn vara avstängd den här veckan för jag tänkte att jag skulle få lite annat gjort här hemma (och det har jag faktiskt lyckats med). Jag ser att jag har missat mycket härlig läsning hos er bloggare som jag följer, men jag lovar att ta igen det i morgon! Perfekt som fredagsmys!

Vandra barfota längs en lång sandstrand, ljuva sommar! Att få känna sanden under fötterna, vattnet som svalkar när vågarna sköljer in mot stranden och solen som värmer så skönt. Jag vill ha mer av allt det där!!!

7 kommentarer:

  1. Det kommer du få!!
    Med denna underbart varma kväll ger det stora förhoppningar att det kommer att komma fler underbara dagar/kvällar framöver.
    Där sa du något om att kolla väskorna, det är hög tid att kolla barnens väskor som ligger inslängda i garderoben sedan ca 10 veckor tillbaka.
    Kanske där ligger en gammal möglig banan eller liknande.
    Det har faktiskt hänt.
    Och tänk inte så mycket på att det är första arbetsdagen, tänk istället på att det är den där mysiga härliga FREDAG då man bara sitter och myser med god mat, en bra film på kvällen och har en lång härlig helg framför sig.
    Det kommer gå bra imorgon.
    Vov o kram från grabbarna boys och vår matte!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Marie
    Hoppas din första dag blev bra.
    Du har säkert många små fnittriga tjejer som snart ska börja skolan, du kan tro de längtar efter nya fröken ;-)
    Vi ses på söndag... Jag lär vara helt slut men det bjuder jag på =)
    Hoppas er helg blir bra!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas din dag varit bra :) Det kommer säkert varma höstkvällar då du kan gå och mysa vid havets kant ;) MEn jag håller med sommaren har varit fantastisk i år :)

    SvaraRadera
  4. Vilken bild något att längta till. Visst är de så att ledigheten går alldeles för fort och fröknar precis som barn är nog lite extra pirriga inför första dagen.Här började faktiskt lärarna redan i tisdags har ju skolan som granne. Hoppas att allt gick bra för dig idag och att du får en härlig skön fredag kväll.Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas att det gick smärtfritt för dig i dag! Jag tyckte det kändes helt okej och faktiskt riktigt kul när man väl var igång igen! Ja, nu känns det helt rätt när man önskar dig " Trevlig helg". Kram kram

    SvaraRadera
  6. Å vilken fin bild! Det gäller att hålla taget om sommarbilderna så man kan få ha sommar ett litet tag till.
    Har börjat kurs denna vecka så jag har med en massa att läsa det e ju så trevligt och alla fina bilder mm.Du får tänka som så att barnen som har haft sommarlov känner lika dant hihihihi.
    Och när man väl har börjat så känns det som man aldrig varit ledig.
    Ha det gott Kram Ricco & Towe

    SvaraRadera
  7. Håller med om att det är en underbar bild! En så'n där att komma tillbaka till.
    Men jag är ju lite vinterälskare också...(En vän o jag startade FBgrupp "Vi som älskar kalla vita vintrar"...)
    Kan ju var underbara promenaddagar med hög klar luft i september/oktober!
    (Killarna vill tacka väldigt mycket för snälla ord! Håller med gör de...)

    SvaraRadera