fredag 13 augusti 2010

Underbara fredag...

Jag överlevde min första dag på jobbet, men åh så gott att det är fredag kväll :-) När jag kom hem från jobbet tog jag ut vovvarna med en gång och sedan lekte och busade vi på tomten. Jag slängde mig på en filt på gräsmattan och bara njöt av värmen och att se mina godingar busa runt.

Eftersom det blev vackert väder (trodde jag inte i morse när regnet fullkomligt vräkte ner) bestämde vi oss för att grilla lite gott nu i kväll. Nu sitter vi på altanen allihopa och bara myser med mängder av tända ljuslyktor överallt. Klockan är snart 22 och det är fortfarande hur varmt som helst. När jag handlade mat på vägen hem från jobbet köpte jag även några nya gosiga filtar till fyndpriset 19:- styck. Filtarna ska vi ha på altanen för att kunna svepa in oss i så att vi kan sitta ute länge ett bra tag till framöver. Det gäller ju att hålla kvar sommaren :-)

Hoppas att ni också har en varm och ljum sommarkväll och att ni njuter av att det är fredag!

Jag är tokig i ljus så det här är bara en av många ljuslyktor som vi har på altanen.


Älskade Abbe-killen myser så gott i en av fåtöljerna!


Ljuslyktor och fina stenar plockade på en av sommarens utflykter till Österlen pryder vårt altansoffbord.


Mattegrisen Elof i sin favoritfamn. Mysigt att svepa in sig i en varm filt!

11 kommentarer:

  1. Vad mysigt de har det Abbe och Elof. Det riktigt syns. Själv har jag en som ligger och myser vid mattes fötter nu.
    /Elons matte

    SvaraRadera
  2. Ni ser ut att ha det gott :) Gäller att njuta av kvällarna fullt ut :)

    SvaraRadera
  3. Låter härligt! Här blev det hemmagjorda langos sonen flyttar ju "hem" på söndag så hans matönskningar uppfyller vi nu.

    SvaraRadera
  4. Tjena killar!
    Vad härligt ni har det då, själva har vi precis varit ute på sista kissrundan och skällt lite (fast bara lite) på en liten svart hund.
    Ha en mysig helg.
    Vov från grabbarna boys!!

    SvaraRadera
  5. Mysigt! Jag överlevde också första jobbarveckan, men hade gärna haft ledigt augusti ut...
    Kram!

    PS Dina peppande ord ang. utställningar har gett resultat - jag tar tjuren vid hornen och ställer ut Leia på Västkustvalpen nästa söndag...

    SvaraRadera
  6. SÅ mysigt! Augustikvällar är underbara!
    Och så himla skönt Abbe har det:)

    SvaraRadera
  7. Så mysigt ni har det finns inget mysigare än att sitta ute eller i uterum och nu när man tänder ljus och lyktor.
    Tråkigt att sommare håller på och flyr undan oss men hösten har sin charm med!
    Vad fint med stenarna!
    Kram Ricco & Towe

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt ni ser ut att ha det på er altan!
    Visst är det något speciellt med fredagar, det är som om att man går och väntar efter den dagen hela veckan och det är väl iof precis det man gör?
    Hoppas ni har en underbar helg med sol, bus och kel (och god mat såklart ;-))
    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Så skönt att du fixade det;) förstår att det är ångest att börja igen efter ett långt härligt sommarlov. Min man upplever samma sak, fast det har blivit lättare de senaste åren, bra ledning och bra kollegor och inte minst, underbara elever.
    Vilken härlig fredagskväll ni hade, det är ju så skönt att kunna sitta ute läänge insvept i en go filt och tända ljus, mys på hög nivå.
    Hoppas ni haft en skön lördag också.

    kram till Er från oss.

    SvaraRadera
  10. Jag har oxå jobbat en vecka nu och hade gärna varit ledig längre. Ha det så bra . / Madde o Teddy

    SvaraRadera
  11. Här har vi oxå börjat om att jobba. Hemma hos oss bor oxå en härlig kille som heter Elof.

    SvaraRadera