torsdag 19 augusti 2010

Skolstart

I dag var dags för eleverna att börja i skolan. De senaste dagarna har det varit fullt upp med att flytta kartonger mellan klassrummen, packa upp, flytta möbler och fixa i ordning i det nya klassrummet. Därutöver har läromedel packats upp, förbrukningsvaror har beställts, alla scheman och tider har planerats för att få verksamheten att gå ihop och bli så bra som möjligt. Det är en hel del pusslande. Sist men inte minst ska ju verksamheten med barnen planeras. Som sagt, fullt upp har det varit och stundtals smått kaos, men precis som vanligt så brukar skolstarten lösa sig även om man inte känner sig helt redo.

Det var härligt att återigen se skolgården fylld med små och stora barn, en tom skola utan barn är helt enkelt ingen skola. Jag har fått träffa mina nya små elever och det var verkligen roligt! En hel klass med förväntansfulla och nyfikna 7-åringar som har längtat till skolan hela sommaren! Det kan ju inte bli så mycket bättre!

Måste bara visa vad jag fick av en liten tjej i klassen!





Hon har tillverkat allt helt själv och kom med det i ett inslaget paket till mig i morse. Så himla gulligt!!!

3 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Vilken gullig gåva <3 <3 <3
    Kan tänka mig att de små eleverna ser upp till fröken <3

    Grattis även till den finfina kritiken igår och som sagt är den inte läslig vet du var du kan få hjälp ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så söt!
    Måste vara kul att få sådana fina presenter.
    Super gulligt.

    SvaraRadera