söndag 29 augusti 2010

Veckans vita


I går var vi på bröllop och jag hade i förhand tänkt att brudklänningen kunde få vara mitt vecko-tema, men tji fick jag för bruden hade ingen vit klänning. Hennes klänning var lila och mycket klädsam till bruden. Fast brudbuketten bestod av vackra vita rosor så den får symbolisera veckans vita.

Bruden är min kusin och vigseln ägde rum i min fasters och hennes mans trädgård. De bor helt ljuvligt vackert på en gård utanför Bräkne-Hoby. Dagens väder var minst sagt varierande med störtregn blandat med solsken, men vädergudarna såg till att det klarnade upp lagom till vigseln. Det var en enkel men väldigt fin vigselceremoni med världens sötaste fyrbenta vittne närvarande.

Springer spaniel-killen Ben fick såklart vara med när lillmatte skulle gifta sig! Dagen till ära prydd med lila rosett. Här tillsammans med min älskade faster och hennes man, tillika brudens föräldrar.

Det blivande äkta paret kom gåendes genom trädgården hand i hand...

...för att sedan vigas och lova varandra evig trohet och kärlek.

De nyblivna makarna laddar för kyssen som aldrig ville ta slut :-)

12 kommentarer:

  1. Önskar dem all lycka!
    Men det är väl klart det blir toppen efetr vigsel med så't tjusigt vittne:)

    SvaraRadera
  2. Så fint! och så läckert med lila klänning!

    SvaraRadera
  3. Jätte fina bilder!
    Och va kul att du fick till det med veckans vita!
    Roligt och coolt de som vågar ha annat än vit brudklänning!
    Ha det gott!
    Tass & Vov Ricco & towe

    SvaraRadera
  4. Vackert verkligen. Hoppas bara att de får fina och lyckliga år.
    /Elons matte

    SvaraRadera
  5. Verkligen häftigt med en lila klänning.
    Väldigt annorlunda dessutom.
    Bröllopet såg ut att varit jättefint och Ben, det fyrbenta vittnet var ju bara så himla snygg tycker vi fast vi är grabbar.
    Kanske något vi ska föreslå matte o husse, vi kan ju vara med om de ska ...någon gång i framtiden.
    Vov o kram från grabbarna boys o vår matte!!

    SvaraRadera
  6. Romantiskt så det förslår. Snyggt med lila klänning.

    SvaraRadera
  7. Åh, så vackert!!! Det var längese´n jag var på bröllop...och det verkar inte som någon i vare sig släkt eller bekantskapskretsen har tänkt gifta sig nu...så jag får väl vänta.
    Läckert med lila klänning och den vita brudbuketten är ju bara så söt och lille Ben, sötast av alla.

    Hoppas du må bättre nu och var rädd om Dig!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  8. Hej

    Så fint med ute bröllop <3 <3 <3

    Vi gifte oss i Uppsala Domkyrka 1992... oj vad länge sedan det lät...

    Nu laddar vi för fullt inför helgen och ikväll ses vi!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag kanske är knäpp, men jag tycker att dom enkla blöloppen är dom vackraste, det ska ju ändå vara att bli man och hustru som ska vara det vikigaste tycker jag, inte att ha ett så stort och pampigt bröllop som möjligt. Men som sagt, jag kanske är knäpp... ;-)
    Underbart verkar det ha varit ivf.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Du och resten av ditt gäng är ALLTID välkomna till oss. Önskar också det funkat med söndag men två i rad blir för bra sen Sofiero nästa helg men däremot har jag/vi kikat lite på Blekingemästaren.

    SvaraRadera