söndag 22 augusti 2010

Inofficiell utställning i Asarum

Upptäckte att mina skrivna inlägg under veckan inte visats på bloggen, men nu finns de i varje fall där. Tiden har varit knapp under veckan på grund av att det har varit oerhört mycket att göra på jobbet och jag har dessutom inte mått så bra. Jag får inte riktigt behålla maten och går runt och mår illa mest hela tiden. När man inte är bra i magen mår man inte speciellt bra. Har ingen lust att äta och då tryter ju kraften i brist på näring. Det blir en ond spiral och huvudvärk, illamående, trötthet och yrsel kommer som ett brev på posten. Min underbara "extramamma" och vän Inger på Lönnbackens Kennel tror att det är magkatarr och det kan kanske vara värt att ta en liten tur till apoteket i morgon för att köpa någon medicin och prova.

I går var det dags för hundutställning igen och för första gången kände jag inte alls för att vara med. Fast det berodde ju såklart på att jag inte mådde bra, men jag masade mig ändå iväg och den här gången var det på hemmaplan vilket var skönt. Elof var själv i sin klass och det tycker jag är lite tråkigt. Det är alltid roligare med lite konkurrens. Förstaplatsen var ju given, men han fick även HP och jättefin kritik. I bästa hane blev han placerad 3:a.

På grund av smittorisken för kennelhosta fick alla utställare själva visa hundens tänder för domaren.


Lille plutten sprang så fint! Det syns på honom i ringen att han gillar att ställas ut!


Av domarens min att döma kan man ju tro att han inte gillade det han såg, men gjorde han! (Klicka på bilden så syns det tydligare vad jag menar.)

Han fick finfin kritik som löd så här: Kraftfullt maskulint huvud, bra nosparti, härligt uttryck, tillräcklig hals, vällagd skuldra, god överarmsvinkel, bra svansansättning, välvinklad fram och bak, välkroppad, bra bröstkorg, utmärkt benstomme, bra päls och fina rörelser.

Vanligtvis när vi åker på utställningar brukar vi samåka och då är bilen oftast fullpackad. Nu när vi var på hemmaplan körde jag själv och då fanns det gott om plats i bilen så att även Abbe kunde få följa med. Han blev så lycklig när han förstod att han skulle få åka med! När jag var inne i ringen med Elof fick Abbe vara i buren och han skötte sig så bra. Man kunde tro att han brukar vara på utställning var och varannan helg! När alla cockrarna hade varit inne i ringen fick Abbe äntligen träffa sin söta och mysiga tjej Sunny. Det var riktigt länge sedan de sågs och lyckan var fullkomlig hos Abbe eftersom Sunny just för tillfället löper! Han var alldeles till sig och tyckte att hon luktade så himla gott!!! Sunny verkade gilla uppvaktningen! Även Elof fick träffa sin lilla tjej Isa som han tycker så mycket om att leka med.

Som vanligt var det trevligt att träffa andra utställare och vänner. Söta tjejen Bella, Grabbarna Boys lillmatte, slog till stort och segrade i barn med hund! Grattis Bella-Bella till segern! Det bästa med dagen enligt Elof var att brorsan Abbe var med och att husse kom och tittade. Även husse tyckte att det var roligt att få se vår lille plutt i ringen och han var riktigt imponerad! Om två veckor är det dags för nästa utställning och även den är på hemmaplan. Då är det Cockersydost som ordnar sin årliga cockerutställning och de kommande veckorna blir det en hel del att förbereda för att det ska bli en så trevlig utställning som möjligt.

12 kommentarer:

  1. Duktiga ni är! Och toppen-kritik ju!
    Särskilt som du inte mår bra, kan förstå det var jobbigt.
    (Men tur min Teddy inte var med!LÖPTIK på området så hade han inte visat sig alls, trots att han gillade det mycket:))

    SvaraRadera
  2. Flitiga utställare! Och fin kritik! Grattis
    Som svar på din fråga: Ja vi tävlar lydnad. Men ingen är riktigt klar för start just nu. Jacki filar på 3.an. Swea hoppas på start i 1:an i höst eller till våren.

    SvaraRadera
  3. Grattis till den finfina kritiken! Jag blir så imponerad av dig - att du orkar åka på utställning när du inte mår bra...
    Hoppas du hittar någon medicin som hjälper!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Grattis :) Ja när man såg domarens min såg han ju inte så munter ut...fniss :)
    Hoppas du snart mår bättre...jag har haft magkatarr en gång och det var INTE kul...så ont i magen varje gång jag ätit det allra minsta :(

    SvaraRadera
  5. Grattis till finfin kritik... Som vanligt verkar det som :-)) Och hoppas verkligen, verkligen att du ska krya på dig riktigt snart! Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till jättefin kritik och den är väl förtjänt han är så fin brossan och du visar verkligen fram han bra. Önskar att vi kunde varit med på cockerutställningen med två på samma helg blir för bra tyvärr. Hoppas magen blir bättre på dig det är ett elände jag et. Havregryns gröt och ett glas proviva på morgonen är en bra början på dagen den kör jag.Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Hoppas verkligen att du kommer må bättre snart.
    Att ha ont i magen är inget vidare.
    Det påverkar en så väldigt mycket och inte hjälper det med en alvedon för att ta bort det onda.
    Kul som vanligt att träffas var det igår.
    Bella-bella hälsar och tackar för grattiset.
    Elof fick verkligen fin kritik av den "buttre" domaren.
    Men det är ju inte så konstigt, för han är jättefin din lille plutt.
    Kul att Abbe fick följa med.
    Det tyckte vår Abbe också.
    Ha det så bra.
    Kram!!

    SvaraRadera
  8. Grattis till jättefin kritik och placering i Bästa Hane. Hoppas att du får någon medecin som hjälper mot ditt illamående, det är ju så jobbigt att inte må bra. Domaren hade nog fått en tilsägelse för han tittade ordentligt på hundarna och var inte otrevlig. Jag har ju oxå hört att han inte var så trevlig sist.
    / Madde

    SvaraRadera
  9. Krya på dej! Inte kul med mag-katar, Vi dricker Actimel här när det krånglar.
    Sen har jag en medicin som läkaren skriver ut.
    GRATTIS så himla kul att det går så bra för er.
    Du har ju 2 stycken supersnygga killar.
    Trevligt att de fick träffa sina sötnosar.
    Ha det gott och var rädd om dej!

    Meditaion är med bra.
    Kram Ricco & Towe <3

    SvaraRadera
  10. Grattis tll fina utställningsframgångar. Hoppas oxå att du snart mår bättre...vet hur det är att inte ha bra mage då jag själv har ett magmunnsbråck.

    SvaraRadera
  11. Grattis till placeringen, men så har du ju en snygging också =)

    SvaraRadera
  12. Fy, hoppas du mår bättre nu, jag har haft magkatarr och det är ingen hit!
    Grattis till superfin kritik och du vann ju ändå klassen trots noll konkurrans för hade han inte fått hp så hade han ju inte vunnit, ja, du förstår vad jag menar hoppas jag... Tycker du ska vara jättenöjd! Han är riktigt snygg Elof :-)
    Styrkekramar Malin

    SvaraRadera