fredag 6 augusti 2010

Tuffe Elof Busige Abbe...

... blir ju TEBA! Tänk att jag har en djurtillbehörs-affär uppkallad efter mina hundar!!! Jag borde ju fått VIP-kunds rabatt när jag var där häromdagen, men det fick jag inte! Hur som helst så handlade jag lite till mina små godingar. Eftersom kompisarna Abbe och Teo, Grabbarna Boys, är så nyfikna och vill veta vad Cockerkillarna har fått för nya saker kommer här lite bilder :-)


Ett dubbelkoppel har jag funderat på att köpa ett bra tag och nu hittade jag ett. Hade tänkt ett i skinn men hittade inget så detta är i nylon och är ställbart. Vi har redan invigt det och det fungerade bra!


Lite nya borstar köpte jag också! En stor karda från Dogman. Jag har sedan tidigare en likadan fast mindre och de är verkligen jättebra! Det blev även en massagekarda som jag köpte för att testa på framförallt Abbe. Min tanke är att kanske kunna få honom att njuta liiiiite av pälsvården och inte enbart tycka det är en plåga. En stor gles kam blev det också som jag ska ha när jag ska kamma igenom Abbes fanor, då kanske han inte tjuter lika mycket när kammen/borsten fastnar. Han är som sagt lite besvärlig att sköta om på trimbordet.


Jag köpte ett nytt klurigt spel som heter "Dog Turbo" av Nina Ottosson. Abbe väntar så tålmodigt på att det ska bli hans tur att spela. De brukar köra varannan omgång. Visst har Elof en skön spelstil?


Elof kämpar med nosen för att föra klossarna så att godiset kommer ut!


Abbe har en annan taktik, han jobbar mest med tassen!


- Kolla vilken rolig leksak vi har fått! Kom igen då storebror och ta den om du kan!


- Passa dig för nu tar jag den! - Det ska vi bli två om!


- Jag ger mig aldrig!!! - Inte jag heller!!!


- Ha, ha! Nu tog jag den allt från dig lillebror!


Utöver detta köpte jag ett nytt utställningskoppel till Elof och en rostfri vattenskål att hänga i bilburen. Dessutom blev det såklart en del godis och tuggben!


Med denna bilden vill Abbe skicka en hälsning till sin kompis Abbe och visa att han också kan tjuvspela utan sin matte. Vad är det med de här Abbe-killarna???

8 kommentarer:

  1. Tycker att era "Abbar" verkar vara helsköna typer!
    Och Elofs spelstil är ju bara för härlig!
    Men "Alla sätt är bra..."
    Massorpussar till fina killarna!

    SvaraRadera
  2. Va härlig med en massa nya saker!
    Härligt med spel?
    Unndras fall mattar & hussar klarat dem lika lätt?
    Ricco är med rätt ömhårig!
    Teba är en kul affär så mycket hundsaker man vill ha.
    Ha det gott vov vov Ricco & Towe

    SvaraRadera
  3. Har funderat på dubbelkoppel ett tag nu så det var kul att läsa att det fungerar. Tror jag skall testa också.

    SvaraRadera
  4. Tjena Abbe o Elof!!
    Vad skönt att slippa var så nyfikna längre, nu vet vi vilka saker ni fick.
    Jo, du Abbe!
    Ha nu riktigt koll på vad matte ställer spelet så kan du upp och spela på natten, precis som jag gjorde.
    Det var riktigt kul faktiskt.
    Den där dragleksaken kommer vi gärna och leker med någon dag.
    Vov från Abbe o resten av grabbarna boys!!

    SvaraRadera
  5. Det var visst poppis kluriga leksaker det där.
    Är de dyra, läste inte så noga i bloggen.

    SvaraRadera
  6. Köpte dubblkoppl il mina för ett par år sedan tanken var Caspian och Tindra men det är mycket sparsamt använt. Provade faktiskt det i morse till Tidra och Lowa tanken var att Tindras lugn skulle "smitta"av sigtill ystra Lowa. Kunde jag ju glömma. Men har man två jämspelta hndar är det säkert roppen eller kanke bättre fostrade fniss. Teba är toppen tur man har det nära blir en del turer=)

    SvaraRadera
  7. Vilka bra tips!...och givetvis underbara bilder:)
    Massagekardan verkade vara en bra idé, jag har ju två mesar här, som inte gillar pälsvård. Dog Turbo såg också intressant ut...så duktig Abbe är när han sitter och väntar på sin tur. Jag blir så sugen på att köpa an massa hundsaker, men...har i alla fall köpt nya bollar och det visade sig att Bamse är suverän på fotboll. Köpte så pass stora och lätta bollar att dom inte kan bita i dom, utan är tvingade att puffa med nosen eller ta tassen till hjälp, jättekul!

    Hoppas ni får en bra och lekfull helg;)
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  8. Klart du skulle haft rabatt, det säger ju sig självt ;-)!!
    Oj, vad massa fina grejer grabbarna fick, dom måste varit överlyckliga! Speciellt borstarna och kammen, eller, nähe, just dom kanske dom inte hade vett att glädjas åt ;-)...
    Kram Malin

    SvaraRadera