söndag 12 september 2010

12 timmars utflykt

Klart att man funderar vad man håller på med när väckarklockan ringer 4.30 en söndag!!! Man måste vara lite knäpp som stiger upp i ottan för att åka på utställning titt som tätt, men anledningen är ju att det är så himla roligt när man väl kommer iväg.

I dag bar det av till Helsingborg och Sofiero slott. Jag och Elof åkte med Inger på Lönnbackens Kennel och fyra av hennes hundar. Det var svarta gänget i dag! Elof (till vänster)med sin pappa Loffe bredvid. Visst är de lika??? Lilla Lusie sträcker sig framför killarna. De andra två svartingarna My och Macke åkte i en annan bur.

Två timmars bilresa och sedan var vi framme. För mig var det första gången som jag besökte denna vackra slottspark (som man tyvärr inte hann utforska så noggrant).

Vi var på plats nästan en timme innan bedömningen startade, men det blev lite stressigt ändå. Det ska packas upp, hundarna ska rastas och borstas igenom. Tre av våra hundar skulle in på direkten och dessutom i två olika ringar.

Juniorhanarna började i den ena ringen och det var åtta stycken med Elof. Det gick väl sådär för mig och Elof i dag. Visserligen fick han en 1:a i kvalitetsbedömningen med hyfsat bra kritik, men vi blev tyvärr inte placerade. Jag känner väl inte att vi gjorde vårt allra, allra bästa i dag och då kan man ju inte vara helt nöjd. Elof var lite okoncentrerad och tittade sig mycket omkring när vi sprang och vid några tillfällen började han hoppa upp mot mig och bita i kopplet. Det brukar han verkligen inte göra! Jag tycker att jag saknade den där glädjen och lusten hos Elof i dag som han brukar ha och kanske var det så att det var jag som inte var riktigt på hugget.

Domaren hälsar på Elof som glatt hälsar tillbaka. Hade hon kommit lite närmre så hade hon nog fått en puss!

En liten springbild.

Så här löd domarens kritik:
14 månader, sött huvud och uttryck, behöver fylla ut i nospartiet, god ögonfärg, korrekt bett, lite stel i sin skuldra, bra stomme, bra starkt kors, välansatt svans, välvinklad bak, något kort steg fram,lite stolt över sin svans, rörelser okej sett från sidan.

Det var många goa bloggvänner på plats och det är alltid lika trevligt att få några ord tillsammans med er! Även andra goa vänner var där för att stötta oss under dagen. Alltid lika trevliga och goa Annika och Peder kom utan sina cockertjejer. Tack även till goa Patricia och Bella och era fyrbenta charmörer som körde så långt bara för att få vara med och titta!

Elof myser i mattes knä och spanar in alla de snygga tikarna. Här hejar han på Freija och Sandra!

Tolv timmar efter avfärd var vi åter hemma. Vet inte vem som är tröttast, jag eller Elof!

10 kommentarer:

  1. Visst funderar man ibland på vad man håller på med, dessa tidiga mornar och långa bilresor! Men visst är det kul? Trevligt att se dej idag, även om man inte hann prata så mycket! Ha det så gott!

    SvaraRadera
  2. Såååå klart att Abbe gillade smörgåsen.
    Han flörtade in sig hos dig rejält.
    Vi har haft en kanondag idag.
    Det var värt varenda mil att åka och titta på er idag.
    Här är vi också trötta hela högen.
    Bella-Bella hälsar också att hon tyckte det var helt ok att vara sekreterare åt dig.
    Och det ska jag som mamma till henne berätta att hon tycker väldigt mycket om dig.
    Ha det så bra.
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig och lång dag...förstår att ni är trötta. Ni ser så fina ut båda två när ni springer i ringen, matchningen är perfekt.

    Ha en fin vecka och var rädd om Dig!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  4. Grattis till 1:an :) och tack för att ni hejade på oss vid sidan av ringen...kanske det var därför Freija skötte sig idag...hon kände pressen ;) Roligt att träffas och prata lite :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till 1:an!
    Känner också som vi inte gjorde vårt bästa. Nellie bor inte hos oss så vi har inte kunnat träna tillsammans så mycket som jag vill. Så stå vill hon inte som jag ville, men annars hade vi en bra dag.

    SvaraRadera
  6. Det är ju tyvärr så att man oftast vill mer än en etta men om man tänker efter så borde man ändå vara glad, speciellt med sån fin kritik. Men jag är likadan, funderar över vad jag skulle kunna gjort för att det skulle ha gått annorlunda när det kanske bara är så enkelt som att klassen var ovanligt bra eller ens vovve/eller en själv, hade en mindre bra dag.
    Kram och grattis-trots allt ;-)

    SvaraRadera
  7. Hej
    Grattis till bra kritik <3
    Hoppas ni hann få ner tältet innan skuren kom...vi hann precis sätta oss i bilen.

    Kramkram

    SvaraRadera
  8. Jag grattar också till ettan vet av erfarenhet hur svår den kan vara att få;) Så kul att träffas idag önskar bara att man hade mer tid. Kram

    SvaraRadera
  9. Grattis!
    Va kul!
    Ja man kan ju inte alltid vara på Topp och det känner de ju av meddetsamma.
    Sen får man ju tänka att hunden är den finnaste för en själv ändå!
    Tycker att han är jättefin.
    Ha det gott och var rädd om er.
    Kram Ricco & Towe

    SvaraRadera
  10. Elof, du är så fin och söt : )

    SvaraRadera