söndag 19 september 2010

Veckans vita

Hoppsan, en hel vecka har gått sedan sist! Det innebär att dagens inlägg viks åt veckans vita.

Bild lånad från Mio.

Ett så´nt här bord och stolar kanske får flytta hem till oss och ersätta vårt nuvarande köksbord. Vi har spanat på liknande möblemang ett tag nu och i helgen var vi och tittade på detta i affären. Vi tycker verkligen om stilen, stolarna är sköna att sitta på och det är ganska prisvärt. Trots detta har vi ändå ett litet frågetecken och det är om möblemanget passar ihop med vår ärvda kökssoffa som vi absolut inte vill göra oss av med. För att tuffa till kökssoffan målade vi den svart för några år sedan och klädde sitsen med fårskinn. Nu funderar vi på att måla den vit. Personligen gillar jag att blanda gammalt och nytt och mixa olika stilar, men jag är ändå osäker på om det blir bra med kökssoffan till detta bordet. Vad tycker ni?

Bordet finns i mängder av olika utförande, men vi väljer mellan detta ovala eller ett rektangulärt.

9 kommentarer:

  1. Håller med om att blandning är trevligt! Och många äldre saker har ju en helt annan kvalité!
    Ang overaller så är det inte så svårt. Jag sprättade Js gamla lite trasiga att ha som mönster:)

    SvaraRadera
  2. Vad kul om vi får ses i Växjö. Det ser vi framemot. hHa en skön vecka.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är ju ingen överraskning att jag gillar mixade stilar... Tror det kan bli jätteläckert när en ärvd soffa får campera med dessa godingarna. -Jättefina stolar!! Ha en bra vecka! Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, jättefina möbler.
    Men soffan måste ni ju bara behålla, så måla den vit.
    Vart ska ni killar sova annars för vad vi förstår så får ni ju vara i soffan.
    Vår "hussesyster" har målat sin kökssoffa vit och den är dösnygg.
    Ha en bra vecka.
    Kanske en promenad nån dag??
    Vov från grabbarna boys!!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker blandningar är kul. Det blir ofta pricken över i:et. Go for it!

    SvaraRadera
  6. Vår soffa är ju vit men svart likadana stola så jag tycker att ni ska behålla soffan svart!!! Tänk er för med vita stolar och bord... jag har erfarenhet, ingen höjdare!
    KRAM Svägerskan Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Kör på tycker jag kan bli riktigt riktigt snyggt med kontrasterna. Sånt gillar jag. Jag har haft vita stolar och bord när barnen var ynge och hos oss funkade det bra med vitt.Härlig vecka på er

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Det var blandade åsikter om färger och möbler, spännande. Bord och stolar ser jätteläckert ut och visst är det snyggt och härligt att blanda gammalt och nytt, bara det finns harmoni. jag skulle nog kunna tänka mig att behålla soffan svart...men det beror ju på vad det är för golv och färg på skåp m m. Fårskinn är ju både vackert och mysigt, men kanske ett tyg, svart-vitt skulle väga upp kontrasterna... Hoppas inte jag låter som en "besserwisser",för det är jag absolut inte, tycker bara det är kul med inredning. LYCKA TILL!

    kram lisamaja

    SvaraRadera
  9. Jag håller med, det är jättesnyggt att blanda nytt och gammalt. Måla soffan vit och behåll fårskinnet, då kommer det bli HUR snyggt som helst och vliken snygg Veckans vita du kommer att ha då!
    Kam

    SvaraRadera