fredag 3 september 2010

Sköna helg

Fredag kväll och man har hela helgen framför sig, det är helt enkelt toppen! Veckan har varit intensiv, både på jobbet och privat. På söndag är jag med och arrangerar Cocker Sydosts årliga utställning och det har gått en hel del tid under veckan åt olika saker som ska förberedas och fixas. Även om det är en hel del jobb är det väldigt, väldigt roligt! Jag hoppas så innerligt att alla utställare kommer att trivas och ha en trevlig dag hos oss!

Nu är det i alla fall fredagsmys i soffan som gäller några timmar. Har precis målat klart för i kväll (talar om i morgon vad det är jag målar) och ätit en god hembakad pizza. Menyn för helgen är spikad och i morgon blir det repris med kräftor och räkor med tillbehör.


Jag hoppas att min mage tillåter att jag äter lite den här gången. Sist vi hade kräftor fick jag i mig en klo och några bett på en brödbit. Jag mår helt klart bättre i magen nu, men jag märker att jag fortfarande behöver ta det lite försiktigt med vad jag stoppar i mig. Jag känner mig hungrig igen och är sugen på mat och det känns positivt! Jag har faktiskt inte köpt någon medicin utan har istället försökt äta sådant som är snällt mot magen. Är inte någon stor anhängare utav att äta mediciner om jag inte måste. Tack alla ni snälla som bryr er om hur jag mår, det värmer verkligen!

Jag önskar er alla en riktigt skön fredagskväll och helg!

6 kommentarer:

  1. Vår matte bryr sig verkligen om er matte för hon är ju en underbar kompis o vän till henne.
    Så himla skönt att hon mår bättre i magen.
    Ikväll har vi haft godispåssortering till godispåsarna till utställningen på söndag.
    Vad vi såg så slank inte en endste godisbit ner i mattes o lillmattes munnar.
    Så det är väldans mycket godis kvar!!
    Jo, matte undrar om er matte har köpt en blå elefant eller en röd flodhäst!!
    Om inte, så säg till att hon gör det.
    Den är verkligen skitkul!!
    Ha det bra.
    Vov o kram från grabbarna boys o vår matte.

    SvaraRadera
  2. Ta det försiktigt med skaldjuren - de är goda men inte särskilt snälla mot onda magar.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Hade gärna varit med på er utställning men tvåstycken i rad är nog mer än vad jag och Freija klarar av ;) Nu skall vi strax ge oss iväg till Hässleholm, håll tummarna för att hon går med 4 ben i marken idag :)
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Så skönt höra att du mår bättre!!
    Vi är kanske lite lika ang medicin, brukar göra likadant med magen och, oftast iaf, fungerar det ju.
    Tror snart ALLA utom vi är o ställer i helgen. Hoppas det blir toppen imorgon!

    SvaraRadera
  5. Så skönt att du mår bättre nu:)
    Jag håller med dig, så lite medicin som möjligt, ibland tror jag det är bättre att kroppen får jobba och att man som du då gjort, försöker ändra på t ex maten. (Se´n är det ju inte alltid det går att göra så, det beror givetvis på vad det är för åkomma)
    Det ser ut som om du har en härlig helg framför dig...mycket hundar och god mat:)

    Lycka till på söndag!
    ...och var rädd om DIG.

    kram från lisamaja

    SvaraRadera
  6. Mysigt mysigt!
    Vi har med ätit hemgjord Pizza!
    Men det är gott med räkor och kräftor med!
    Matte försökte lura i mig men det gick inte tyckte det luktade kostigt och sen tycker jag ju inte om när de dära kräftorna och räkorna tittar på en när man skall äta.
    Ha det gott!
    Vov & Tass Ricco & Towe

    SvaraRadera