onsdag 29 september 2010

50 meters ekonomi-fis

Ja, i dag slog våra hundar till och gjorde en ekonomi-fis! Fast det hela varade bara i 50 meter. Förstår ni vad jag pratar om? Nej, jag tänkte väl det! Då är det lika bra att jag förklarar.



Eftersom en del i min omgivning tycker att ordet som börjar med B och slutar med AJS är så fruktansvärt otäckt att överhuvudtaget säga, så använder vi istället lite skämtsamt ordet FIS. Det är inte ofta som våra vovvar får för sig att göra sitt behov på samma ställe under en promenad, så det går åt en hel del bajspåsar. Jag har alltid fyra påsar med mig om de skulle få för sig att göra det mer än en gång var, för jag gillar inte att använda samma påse upprepade gånger. Det finns ju såklart andra saker att ta till och plocka upp med om det krisar, som tex snusdosan, men det lär inte vara någon höjdare :-)Ibland händer det dock att båda vovvarna sätter sig på samma gång och det var det som inträffade på kvällens promenad. Rena ekonomi-fisningen tänkte jag :-) eftersom det räckte med en påse. Men säg den glädje som varar för evigt, bara 50 meter längre fram tyckte Abbe att det var dags att sätta sig igen. Nu förstår ni väl vad jag menade med min rubrik?

- Man ska ju inte gå och omkring och hålla sig. Det är inte bra för magen har jag hört. Förresten, gillar ni min nya och lite tuffare stil? Lite skillnad mot brorsans paljettmössor :-)

Till något mer seriöst...
Tack för alla go'a kommentarer och kloka ord i förra inlägget. Jag kan ju inte annat än att hålla med om att minnet av Tarzan och den ständiga platsen i mitt hjärta är såååå mycket viktigare än en födelsedag. Självklart är det så, men ni vet ändå hur man kan tänka och känna. Ibland har jag lite höga krav på mig själv. Känner ni igen "fröken duktig"-syndromet?

7 kommentarer:

  1. Ha,ha,ha...snusdose plockningen skulle jag så gärna ha velat se....ha,ha,ha...så komiskt!!! Mina vill oxå gärna sprida ut sina behov...2 hundar behöver minst tre påsar och ändå känner man sig inte helt säker ;) Får kanske öka till fyra som du har :)

    Freija hälsar att hon gillar den coola frissen...hon är inte så förtjust i sin fåniga paljettmössa som matte ibland tvingar ¨på henne :)

    SvaraRadera
  2. Observera att nu skriver vi så er husse också kan läsa vov, vov!!
    Här har inte vår matte det lätt när det gäller fispåsar.
    Men faktiskt så tycker vi hon får skylla sig själv när hon promt ska ha Teos färskfoder i en fispåse när vi är ute och går.
    (som alla vet så äter Teo bäst när vi är ute och går)
    Ni kan ju räkna ut själva hur det kan bli.
    Fis eller mat, mat eller fis!!
    Det vet man aldrig!!
    Hoppas er husse också kunde läsa, vi använde ju inte ordet som började på B och slutade på AJS!!
    Vov från grabbarna boys!!

    SvaraRadera
  3. Här has alltid fickan full med påsar! Kan liksom göras några gånger...
    Kanske synd att man röker ist f att snusa?:)
    Frissan är supertjusig tycker vi!
    Och "fröken duktig"-syndrom??? VAD pratar du om?? Inte minstaste aning har jag...:)

    SvaraRadera
  4. Elon han går, sätter sig, går sätter sig. man får gå och plocka både här och där. Usch !

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Nöden har ingen lag...det måste sett ganska kul ut med snusdosan:)) detta kanske kan få din man att sluta snusa!? ;)
    En gång har jag faktiskt varit med om att alla tre satte sig samtidigt, det tyckte jag var en ekonomifisning, såg väldigt roligt ut också....
    Gillar Abbes friss, påmnner lite om Djangos, fast jag tror han har snäppet längre. Jag ligger efter med trimningen känns som om jag aldrig kommer ikapp där, pälsarna växer alldeles för fort.

    Önskar Er en riktigt fin helg!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  6. Abbe!Jag gillar din nya frisyr nu ses vi snart och kan mysa!Nospuss från Sunny.

    SvaraRadera
  7. Uffe gillade inte snusdose tipset tror han såg framför sig att han öppnar fel dosa en kväll framför tv´n=) Caspian bajsar typ 3 ggr per promenad så här är det rulle som gäller men det jämnar ut sig för Lowa vägrar bajsar någon annanstans än gräsmattan hemma och Tindra ja hon sätter sig när hon är nödig inte kinkig där inte.Vi är inte så fina i kanten när det gäller det ämnet jag menar man har ju jobbat i vården då tål man det mesta=)Punkfrissa det gillar vi

    SvaraRadera