lördag 23 oktober 2010

Höstpiff

För ett par veckor sedan tog jag ett tag i trädgården och bytte ut de vissna sommarblommorna mot lite nya höst- och vintertåliga växter.Passade då på att ta in mina älskade Mårbacka-pelargoner för vinterförvaring och det visade sig att det var i absolut sista stund. Nu har jag dem på jobbet och där blommar de för fullt med sina små söta rosa blommor.

Blomlådorna och altanen har fått lite höstpiff. Fast häromdagen kändes det nästan som att hösten var förbi när det kom snö. Visserligen bara ytterst lite, men ändå! Det är ju bara oktober. I dag är det dock riktigt höstväder, ösregn och grått och trist. Då kan det behövas lite fina planteringar och ljuslyktor som piggar upp!





4 kommentarer:

  1. Så fint du har gjort det utanför fönsterna - så kreativt!

    SvaraRadera
  2. Vad fint du gjort det!! Mina gamla sommarblommor står fortfarande och sörjer på altanen. Blev allt lite inspirerad!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint!! Jag undar vad det är för träd du har i korgen? Håller det där hela vintern?
    Kram

    SvaraRadera