söndag 31 oktober 2010

Veckans vita


I går när jag kom hem från en liten shoppingrunda på stan, stod en underbart fin orkidé på köksbordet inslagen med cellofan. - Åh, vilken fin blomma utbrast jag! Är den till mig??? Ett stort smile var vad jag först fick till svar, men sedan fick jag veta att det var min man som hade fått blomman från en jobbarkompis. Det för att han nyligen bestämt sig för att tacka nej till ett annat jobb som han blev erbjuden och därmed stannar kvar på sin nuvarande arbetsplats. Jobbarkompisen, som vi kan kalla Mr M, är faktiskt en av mina smygläsare här på bloggen och jag vet därför att du kommer att läsa det här :-) Tusen, tusen tack för din omtanke och uppskattning som du visar. Tänk om alla vore som du! God smak har du också!!! En vit fyrstänglad orkidé i en jättefin vit ytterkruka kan man ju inte annat än bli glad för!

10 kommentarer:

  1. Helt underbar!! Jag som inte tidigare gillat orkideèr är mer och mer "frälst". Fick "ärva"min älskade mormors 2 orkideèr som jag ska vårda ömt. Något mycket märkligt var att samma dag hon gick bort tappade de sina blommor.KRam

    SvaraRadera
  2. Den kunde ju inte passa bättre.
    Ha det bra.
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Jättefin!
    Och MINST lika fin tanke att din man fick den!
    Jag fick faktiskt också en blomma i veckan, av en granne :"För att du är så gullig mot mina katter!" (Jag brukar bl.a. klippa klor på 2 av 3. Den äldsta tvärvägrar...)
    (Och håller helt med dig om Team Ns kommentar!)

    SvaraRadera
  4. Kanske just för att han "smygläser" din blogg som han visste vad som skulle gå hem så att säga ;-).
    Fy vilka busiga killar du har med tanken på toarullen, jag hade nog haft ganska lätt att hålla mig för skratt och inte insett det charmiga förrän efteråt... :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Riktigt riktigt fin. Passar ju som smort hos dig oxå!

    SvaraRadera
  6. Den blomman är min favorit krukväxt, har inte någon vidare hand med blommor annars men orkide´r brukar blomma mkt och länge. Tror nog någon har tjuvläst bloggen:)

    SvaraRadera
  7. Så vackert!
    Finns inget vackrare !
    Ha det gott!
    Nos & Tass Ricco & Towe

    SvaraRadera
  8. Vill bara berätta jag pratat med veterinären idag och han verkade nöjd så här långt.
    (Se'n har natte ett litet helvete, därför kommentarsgranskning. Får väl låna några "köttbullar"...)

    SvaraRadera