söndag 24 oktober 2010

WOW, vilken dag!!!

PUSS på dig min lille guldklimp!

Ni får ursäkta, men veckans vita får i dag ge vika för dagens händelser! Jag kan helt enkelt inte hålla inne med rapport från dagens äventyr!

Vi har varit på utställning, jag och min lille plutt. Plutt och plutt är han ju kanske inte för han har blivit en stor kille. I dag gjorde han debut i unghundsklassen. Det visades sig att det bara var Elof och Teo som var anmälda i den klassen. Ni som känner till Grabbarna boys vet ju hur oerhört vacker chokladpralinen Teo är och han rör sig i ringen som om han aldrig hade gjort annat. Därför visste jag redan innan att det skulle bli en tuff duell :-), något som jag och Patricia har skämtat om i veckan. Båda killarna fick fin kritik och skötte sig bra i ringen, men i dag var det Elof som föll domaren bäst i smaken och blev 1:a med HP. Kritiken var jättebra: Välformat maskulint huvud, bra stop, bett och ögon, välplacerade öron, bra hals, rygg, länd och kors, välvinklat bakställ, breda fina lår, bra kropp, vällagd skuldra med bra förbröst, bra ben och fötter, utmärkt pälskvalité och färg, rör sig bra.

I bästa hane fick vi bland annat möta en hane som mer eller mindre alltid vinner och som ofta blir BIR. Inför sista varvet placerade domaren mig och Elof på första plats och så säger hon: ta nu ett varv till. Sedan vänder hon sig till mig och säger: och du ser till att din hund travar ... om du vill behålla förstaplatsen lägger hon sedan till. Oj, vilken press jag kände, men när vi sprungit ett varv sa hon: det där gjorde du bra och sedan tog hon mig i hand och gratulerade till 1:a platsen!!!

Bästa tik blev söta juniortiken My som ägs av Inger på Lönnbackens Kennel. Vi fick mötas och göra upp om BIR och BIM. Domaren tyckte väldigt mycket om båda två, men Elof blev BIR!!!!! Tjoho, vårt första BIR (bortsett från BIR-valp). Jag var så oerhört nöjd med Elofs prestation, men dagen var ännu inte slut.

Efter många timmars väntan var det dags för gruppfinalerna. I grupp 8 var det många fina hundar så jag hade inga större förhoppningar.
Vet ni vad? Elof slog till och blev BIG 1:a!!!!!!!!!!!!!!!! Förstår ni hur stolt och glad jag blev??????
De stolta gruppvinnarna tillsammans med domaren Agneta Pamp.

Det blev BIS-finalen nästa! 10 oerhört vackra och fina gruppvinnare fick en och en springa in i ringen under applåder. Jag är såååååå stolt över min guldklimp till kille!!! Som han sprang!!! Och som han stod!!! Vi kunde inte ha gjort det bättre, men tyvärr räckte det inte till en BIS-placering. Jag är så nöjd ändå! Att bara få vara med i en BIS-final var både oerhört lärorikt, spännande, roligt och en upplevelse i sig!

Tyvärr har jag inte så många bra bilder från dagen. De flesta bilder blev suddiga och mörka. (Är det någon som var där och tog bilder får ni väldigt gärna maila dem till mig: marie@cockerkillarna.se)

Tog en bild här hemma för att föreviga Elof med BIR-rosetten och BIG 1-rosetten.


Förutom allt det här så visade jag en underbar liten black and tan-valp som blev BIR-valp (sedan oplacerad i BIS-finalen). Jag visade även Elofs söta fjälla Isa. Tillsammans med tre andra hundar var Elof med och representerade Ingers uppfödargrupp och där blev vi BIS!!!

Tusen tack alla ni som var där och stöttade och hejade! Som vanligt var det toppenkul att få träffa alla trevliga hundmänniskor och alla fina vovvar.
I morgon kommer veckans vita!

16 kommentarer:

  1. JÄTTEGRATTIS till er båda. Så kul och välförtjänt. Måste vara en helt fantastikst känsla. Blir glad i hela kroppen för er framgång idag. Det är väl det som menas med delad glädje är dubbel gläjde? KRAM till er båda

    SvaraRadera
  2. ps är nyfrissad och har aldrig tidigare haft så kort . Tack för komplimangen.ds

    SvaraRadera
  3. Så jätteJÄTTEroligt!!
    Att gå upp med en unghund och knipa BIG:et... VAD ska bliva av den killen?
    Stort GRATTIS!!!!

    SvaraRadera
  4. Grattis Grattis till er <3 <3 <3 Jättekul!
    Ni var så fina i ringen!
    Kan tro att du gillade nya utställningskopplet ;-)
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till din finfina Elof!
    Han är så fin

    SvaraRadera
  6. JÄTTEGRATTIS!!
    Ni är helt klart värda den fina placeringen, ni är så fina tillsammans.
    Dunderkul dessutom att det var bästa kompisen.
    Ha det bra.
    KRAAAM o VOOOOVV!!!

    SvaraRadera
  7. WOW!!! Jättestort Grattis! Vad roligt att det gick så bra - jag blir så glad för din skull!

    Kram till er!

    SvaraRadera
  8. STORT grattis till era finfina resultat!Med en så stilig hund och duktig handler kan det väl inte bli annat, grattis igen =)

    SvaraRadera
  9. TJOHOOOOOOOOOOOO!!!!! Super duper grattis :) Nu köpte du rosetter ser jag...fniss...DUKTIG FLICKA! Jättefina är ni.

    SvaraRadera
  10. GRATTIS!!! såå duktiga Ni är, vilket team! så gott som oslagbara:)

    kram till Er från oss

    SvaraRadera
  11. Grattis, synd att vi inte hade möjlighet att komma. Kanske Elof önskar sig en prishylla i julklapp?
    Kram till er alla och grattis igen
    /Svägerskan anna-karin

    SvaraRadera
  12. Jätte grattis:) Förstår att veckans vita fick ge vika för veckans svarta:) Grattis även till Lönnbackens fina resultat.

    SvaraRadera
  13. Superstort Grattis till er båda Marie och Elof!
    Vilken lyckad dag!
    Jag tog foto men de blev tyvärr också mörka!
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  14. GRATTIS Marie & Elof vilket ekipage!
    Såg mycket bra ut.
    Rör sig så fint!
    Åååå va jag önskade att Ricco med hade sådan fin päls som Elof.
    Var så kul att träffa dej & Patricia + alla hundar.
    Vi får kanske hyra in dej till att visa Ricco med!
    Ha det gott och var rädd om er!
    Kram Towe & Ricco <3<3<3

    SvaraRadera
  15. Ett jättestort garttis från oss. Grand slam ju ; )

    SvaraRadera
  16. Grattis!!! Vad duktiga ni är. Elof är en snygg kille. Synd att jag inte var där men vi ses snart ändå. Ha det bäst! Kram Millan

    SvaraRadera