lördag 2 oktober 2010

Kennelträff


Japp, i dag har vi varit på kennelträff hela dagen. Det har varit sååååå roligt och vi är alla sååååå trötta just nu!

Det var många som hade kommit till årets träff. Tror att det var över 30 hundar och nästan alla var cockrar. Några enstaka taxar fanns med eftersom Lönnbackens Kennel tidigare även fött upp långhårig dvärgtax. Dessutom var det en del andra fyrbenta familjemedlemmar som var med sina cockersyskon.

Både Abbe och Elof tyckte det var urkul att få träffa så många hundar på en och samma gång!

Förutom att bara leka och nosa på varandra i "hagen" kunde man prova på agility, viltspår, utställningsträning, trimning och gå tipsrunda. Däremellan var det fika, mat och fika igen samt lite loppisshopping. Visst låter det som en toppendag!

Både Abbe och Elof gillade att prova på kompisarna Abbes och Teos agilitybana. Ja, ni läste rätt att Grabbarna Boys var med på träffen. De var nämligen speciellt inbjudna för att visa lite agility för alla Lönnbackare. Det gjorde de utomordentligt bra! Elof blev så till sig efter att han hade fått springa banan att han satt och skällde av iver när Abbe (inte brorsan Abbe) sprang.

Som sagt så tyckte Elof att det var roligt med agility, men jag fick sänka alla hopphinder för att han skulle våga hoppa över dem. Inte kunde man se att han kan hoppa över kompostgaller där inte :-) Fast smart som han är min lille plutt så löste han problemet genom att krypa under hopphindret istället. När jag hade sänkt dem så hoppade han dock över.

- Hm, det gäller att ha tungan rätt i mun! Eller lite utanför kanske... Ska jag verkligen våga hoppa över matte?

-Ja, jag kommer väl då matte!

- Yes!!! Ser ni att jag också kan flyyyyyga!!! Häftigt var det!

Jag skulle provat viltspår med Abbe, men det blev tyvärr inte tid till det. Jag ska se om jag inte kan be Lena som kan det där att hon tar med mig och Abbe ut i skogen någon gång. Tror verkligen att det hade passat honom!

Abbe fick träffa sin kullsyster Tosca och Elof fick träffa sina två kullbröder Valter och Lufzen. Förra året när vi hade kennelträff var Elof och hans bröder endast 10 veckor gamla och låg mest i en hög och brottades. Det var så himla roligt att få träffa hans bröder nu och se dem tillsammans igen.

- Är det verkligen du brorsan? Elof, Valter och Lufzen luktar på varandra.

- Puss på dig brorsan! Elof och Lufzen

Min man är inte fullt så "insnöad" i våra hundar som jag är och han fick för sig att Valter och Lufzen var Abbes bröder. Han stod länge och pratade med deras mattar och hussar och de trodde nog också att Abbe var kullbrodern. De hittade så mycket likheter dem emellan :-). Oj, vad vi har skrattat åt detta nu i kväll! Fast visserligen är det inte så konstigt att de hittade likheter för Abbe är ju farbror till de där buskillarna! Abbe som var med när husse pratade med de andra hundarnas ägare bara mös och höll god min, för han skulle också velat träffa sin bror.

- Hihi, de trodde att Lufzen var min brorsa! Klart att jag spelade med! Vi är ju faktiskt släkt!

Lite gruppfotografering blev det såklart också!

Alla närvarande valpar efter tiken Natascha. Abbe är längst till vänster. Visst är de syskonlika?

Alla närvarande valpar efter tiken Yatzy. Elof står bredvid brorsans tjej Sunny och sin bror Lufzen.

Sist, men inte minst, fick våra cockerkillar träffa sina cockertjejer! De hade värsta daten när de andra hade åkt hem, men det får jag berätta mer om en annan gång. Nu kallar sängen!

10 kommentarer:

  1. Vilken härlig träff! Så många fina hundar! Inte konstigt att man kan missta sig på släktskap - cockrar är ju ganska lika varandra. Nannas farmor Natascha har allt fått fina avkommor...! : )

    SvaraRadera
  2. Jättehärligt verkar ni ha haft det!
    Så mysigt att de får umgås så där! Tjusig tax var det också:)

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig dag<3 Kanske tur det inte blev någon cockerpromenad idag, det hade ni säkert inte orkat med efter allt igår. Vi kör på det en annan helg.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt med kennelträffar.
    Ni verkar haft en rolig dag, om än jobbig

    SvaraRadera
  5. Men oj, vad trötta vi var igår efter den härligt roliga o trevliga heldagen på Lönnbacken.
    När vi ser bilderna på Elof som flyger över hinderna så blir vi mer o mer övertygade om att han skulle kunna bli en superduktig agilityhund.
    Kanske något att börja träna, säg till din matte det??
    Tack än en gång för att vi fick vara med på eran dag, kompisar.
    Vov från smågrabbarna boys!!

    SvaraRadera
  6. Ringde dig i lördags på mobilen för jag var på stan och träffade en kvinna som hade 5 eller 6 cockrar med sig och satt utanför flaggen och de var sååå söta dessa vovvarna, de flesta var brun/svarta och så söta;-) Kanske de var med på er träff?
    Idag har Sotis blivit trimmad och hoppade lätt efter att blivit av med alla sin bollar - Klara har ju köpt ett nytt koppel till honom så nu är det kvällsrundor för honom också, agillity nästa?!
    Ha en bra arbetsvecka.
    kram kram anna-karin

    SvaraRadera
  7. Era vovvar satt finare än våra igår på cockerträffen ; )
    Men visst är det väl kul och hundarna tycker det med, det syns på dom. Härlig dag ni haft !

    SvaraRadera
  8. Vad kul ni verkar ha! Underbart med så många cockrar på ett och samma ställe, kan tänka mig att det både låt mycket och att många ville leka :-)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Visst är et underbart att se alla dessa cockrar i olika färger överallt. Kennelträff det gillar vi också som du förstår=) Vad kul att killarna fick gå på date också . Gillas skarpt av Caspian=) Ha en fortsatt härlig vecka Kramis

    SvaraRadera
  10. Vilken rolig dag! Och jag kan verkligen förstå att man kan missta sig på släktskapet. I mina ögon är de väldigt lika.

    SvaraRadera