lördag 11 december 2010

Granen står så grön och grann i stugan

Temat för granen i vardagsrummet blev glitter och glamour i silver och guld. Kanske lite väl mycket pynt för min smak, men vid jul kan jag tycka att det är okej.

Japp, nu har julgranarna fått komma in i stugvärmen. Vi kör med förra årets lyckade koncept att byta ut den "vanliga" julgranen mot en liten söt minigran. Fast i år fick det bli två stycken, en i vardagsrummet bredvid kakelugnen och en i köket. Tema för köksgranen blev "filt". Den är dekorerad med olika kulor, hjärtan och tomtar i filttyg samt står så fint på vår nyinköpta julgransmatta (i filt förstås).

Hundarna verkar tycka att matte och husse är helschyssta som sätter in fina träd i huset. Det får nog bli till att passa busarna lite extra de här första dagarna så att det inte lyfts på benet eller börjar lekas med alla roliga kulor i granen.

Sötaste julpyntet vi har ligger under granen :-)

7 kommentarer:

  1. Här har granen oxå kommit in idag! fast våran är av plast!

    SvaraRadera
  2. Fina granar, vi ska också införskaffa en gran nu innan valparna kommer är tanken...får se om vi hinner.
    Hoppas allt är bra med er alla.
    Kram från oss all

    SvaraRadera
  3. Ja det kan va farligt att ha hanhund men jag tror som du har man lite extra koll så blir det bra.
    Jättefina Granar.
    Å va mysigt att ha 2 st å njuta av.
    Ser att den ena var dekorerad med 2 snygga killar .

    Ha en riktigt skön 3:3 Advent.
    Kram Ricco & Towe

    SvaraRadera
  4. Söta små granar men vi spar oss till den 23 innan detkommer någon in hit men jag lånade faktiskt en liten gran i skogen i går som jag satte bredvid ytterdörren. Ska fixas till lite idag. Mysigt med kakelugn. Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken toppenidé!
    Fast vi hara nog svårt att få plats även med sådan... Och jag är nåååågot lite rorlig för hur kul siam-teamet skulle tycka att det var...:)
    Finaste prydnaderna har du ju, som sagt, UNDER granen:)
    (Läckra saker i filt! Känns miljömässigt och "naturligt" i gran. På nå't sätt extra passande med filt, halm och så'nt i.)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilken bra idé med smågranar, skulle jag kunna tänka mig...för då skulle jag kunna ha en i varje rum och så skulle jag kunna ta hem dem själv, slippa stressen och vara orolig ända in till sista timmarna;) många skäl på plussidan.
    Så söta saker du har i granen och filtmattan tycker jag väldigt mycket om.
    Dina vovvar är hur söta som helst, som det finaste julkortet, framför granen. Jag går här med ständigt dåligt samvete för pälsvården är under all kritik just nu, goa och glada, men bedrövliga pälsar.

    Önskar dig en skön tredje advent!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  7. Håller med de sötaste är under granen.
    Swea hade säkert tyckt det varit roligt med nya lekkamrater

    SvaraRadera