tisdag 14 december 2010

Kyliga men härliga vinterpromenader

Ser ni den lille svarte lakritspucken som ligger på stenen? Abbekillen tätt intill sin matte på en mysig skogspromenad.

Vintern håller i sig och det känns ganska hoppfullt att vi får fira en vit jul även här i söder. De senaste dagarna har vi haft det ganska kallt, kanske inte så många minusgrader på termometern men en vind som gör att det blir betydligt kallare. Var ute i kylan och promenerade 1 1/2 timme tidigare i kväll och jag kan säga att det känns i kinderna nu. Hundarna verkar inte ha något emot kylan för de är gladeligen ute hur länge som helst. De fullkomligt älskar snön! Förra helgen snöade det nästan hela tiden och då såg det ut så här på vår altan:

Det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder och därför får även hundarna ta på sig kläder när det snöar för fullt. Elof, den lilla dockan, är iklädd både overall och "mössa". Abbe, som är med i klubben VVO (våga vägra overall) är helnöjd med sitt täcke och lite mindre nöjd med sin "mössa".

- Vi VVO:are får räkna med lite snöbollar i pälsen, men det är inte så mycket att göra åt det. Jag kan avslöja att även lillebror fick besöka duschen, fastän han hade overall. Haha!

11 kommentarer:

  1. Härliga vinterbilder på dig o killarna.
    Det ser ut som ni har mycket mer snö än oss här i Mörrum, fast det bara är en mil bort hi,hi!!
    De där mössorna verkar väldigt bra, jag har ju gjort en beställning som vi hoppas på snart är färdig.
    Vår Abbe hade mer än gärna velat bli med i VVO men det bestämmer jag att det får han inte vara.
    Ha det så bra i snön!!
    Kram, kram!!

    SvaraRadera
  2. Visst är dt härlig precis kommit in från en runda på nästan 2 timmar med Victor och Susanne. Så härlig. Jag kör täcke på mina och pälsgland blev så trött på tovorna runt bensluten med overall men mössor det har jag inte tänkt på. Tack för tipset. Och för alla barns skull blir det nog inget tomtande på julafton herregud man vill väl inte skrämma slag på de små liven fniss

    SvaraRadera
  3. Får jag va' me'??Jag bara MÅSTE få va' me' i din VVO-klubb!!!
    Jag är garanterat kvalificerad för jag vågar vägra både overall och täcke och reflexväst!
    Assar
    Ps Vi var också ute jättelänge fast det var kallt! Och se'n tvättade matte håret och Jesper VILLE att hon skulle blåsa varmt på honom!!!! Han är inte klok...

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Det ser härligt ut!! Mycket snö har ni också, skönt när snön ligger kvar, mycket renare hundar;) och ljusare:) Hundarna älskar verkligen snön och kylan verkar inte bekomma dom heller...borde kanske ha täcke på dem, men jag har inte kommit så långt än...jag är ju lite seg...

    Ha det så bra allihop!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  5. Abbe! Då är ju du och jag med i samma klubb! Avskyr verkligen overaller - de är för mesar som inte vågar säga ifrån!
    Kram Nanna

    SvaraRadera
  6. Våra tjejer har inte heller några problem med kylan och dom har inte ens kläder på sig. Inte ens när det var -23 ute men då å andra sidan var vi inte på några längre promenader kan jag ju säga...
    Kram

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt med snön. Fast idag torsdag är jag lite rädd för att bli insnöad här i skogen. Täcke el overall är helt ok säger ceasar, men han hatar när matte ska ta bort knutorna som blir:)

    SvaraRadera
  8. Härliga overaller/ täcke å Luvor !
    Har du sytt luvorna själv?
    Jättefina är ni alla tre.
    Ni får knäcka extra som modeller.
    Ha det gott!
    Ricco Å Towe

    SvaraRadera
  9. Vad söta ni är grabbar. Visste inte att det fanns mössor till cocker ? Man kanske får göra dem själva ? Tror Elon får klara sig utan, emn duschen klarar han sig inte utan. Han tycker inte om det, men så blir det tyvärr med alla bollar.

    SvaraRadera
  10. Så fina ni är alla tre. Härligt med snö.

    SvaraRadera
  11. Vad härligt med täcker och inte minst mössa! Kanske hade det varit en smart grej för mina svarta som efter nästan varje promenad har öronen fulla av "snöbollar" :-) /Sanna, Sheila och Sammy

    SvaraRadera