lördag 18 december 2010

Julinspiration


Det finns mängder med tidningar och böcker som ger inspiration inför julen. Jag älskar att sitta och bläddra i olika inredningstidningar och har köpt flera olika julnummer. Tidningen Lantliv kan jag varmt rekommendera! Även kokböcker med jul- och vintertema ger massor av inspiration på allt möjligt gott. Den här julen har jag inte blivit färdig till att varken baka eller göra julgodis förräns i kväll. Jag har bakat mjuk pepparkaka och saffransbiscotti med apelsin. Recepten är hämtade ur den underbara boken "Vinterns söta". I veckan hoppas jag hinna göra lite gott julgodis och baka mandelmusslor för det är så gott att ha till jul tycker jag. Därefter blir det nog mest inriktning på julmaten, kanske med något nytt från boken "Monikas jul".

5 kommentarer:

  1. Jag har inte ens kommit så långt som till att planera julmaten. Har haft fullt upp med att planera och genomföra julbordet som jobbet haft kul men tar mycket tid. Men Mickan gjorde hemmagjorda snickers som var jättegoda hon ska testa med twix också men här gäller det att inte göra det för tidigt många fingrar i burken innan jul;)

    SvaraRadera
  2. Jag känner mig URTRÅKIG som inte fixar alls nästan för jul!
    Blir familjens traditionsrika godis rostade mandlar doppade i choklad och strössel och så ska vi koka en tunga. Fler i "familjen" som gillar det... Och en skinka modell mindre ska griljeras. (Det är MÅSTE för Simon ska ha det på sin födelsedag 13 juni...)
    Tog sin lilla tid, pga trötthet och datorns trassel men nu finns ett inlägg om mässan:)

    SvaraRadera
  3. Oj jag har med handlat en massa Jultidningar
    å visst får man massor av inspiration.
    Vill så väldigt mycke.
    Tack snälla Marie!
    Vi väntar med glädje.
    Kram Ricco & Towe

    SvaraRadera
  4. Å, saffransbiscotti låter jättegott, det skulle jag vilja prova! Mjuk pepparkaka är otroligt gott, blir nästan nostalgisk när jag äter det, tänker på min barndom...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Gillar din smak av tidningar... =)

    SvaraRadera