fredag 17 december 2010

Vitt och vackert

Snön fortsätter att yra omkring och det är så himla vackert ute! Jag tycker att det är så mysigt när det har kommit nysnö och alla träd och buskar har ett täcke av snö. Det blir så ljust och fint av den nya snön och även inomhus förstärks det vita och lyfts fram ännu mer! Jag som älskar vitt i vanliga fall njuter av allt det vita!


Vitt, vitt, vitt. Så här ser det ut i vårt ena köksfönster just nu med vita krukor, vita amaryllisar, vit ljusstake och vita julgardiner.

6 kommentarer:

  1. Så stilrent och vackert Marie.
    Du har inte funderat på att jobba inom heminredning?
    Ha det gott Ricco & Towe
    Hälsa Cocker killarna.

    SvaraRadera
  2. Gardinen så fin! Vill har :) Jag vill nog ha lite rött ändå till jul men har två vänner som också är vit fantaster. Den ena har Norregårdsbloggen som finns länkad. Jag har iof inte mycket att säga till om julpyntet här hemma Uffe är jultokig det plus tre lika galna ;) ungar då kan det bara bli för mycket och inte speciellt stilrent men en helg om året kan de ju få;)jag har i allfall lyckats få dem att hänga tivolislingorna på baksidan där ingen ser dem fniss och vita fina på framsidan.Kram

    SvaraRadera
  3. Såå fint du har gjort!!! Underbar gardin, skulle gärna vilja ha...och...vita amaryllis är vackert!!! Men här blir det rött, rött...har väl ett par hundra tomtar som ska placeras ut, tycker lika mycket om allihop, men det är många...tänkte sätta dom i stora grupper i år:))

    Ha en trevlig adventshelg!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  4. Det ser verkligen fint ut.
    Men hemma hos oss blir det också rött men, bara i köket.
    Vi har inte så mycket med tomtar o annat.
    Tur att vi inte har träffats då grabbarna har noskvalster.
    Nyst, fnyst o snörvlat hela förra veckan och även halva denna.
    Men nu är det mycket bättre.
    ha det så bra.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag håller med, det är så vackert med snö. Vad som mer var vacker var er köksgardin, DEN skulle jag vilja ha, så "lagom", så stilren.
    Kram

    SvaraRadera