torsdag 25 februari 2010

Grönt är skönt

Ute känns det fortfarande väldigt mycket vinter, men här har jag fått lite vårkänslor med hjälp av den underbara vårfärgen äppelgrön. Har blivit lite förälskad i den, känns verkligen som en vår-färg tycker jag! Därför blev Elofs nya utställningstäcke svart med äppelgrön kant och matchande grönt öronskydd. I går inhandlade jag tyg och nu i kväll har jag sytt. Så här blev resultatet. Visst blev han fin??
Var på stan i början av veckan och hittade då den här ljuvliga tunikan i samma äppelgröna färg. Jag var bara tvungen att köpa den, älskar nämligen linne-kläder! Klädmärket Signal har verkligen jättefina kläder tycker jag!!! Vill ha nästan allt...











Ett besök på IKEA stod på programmet i går och det är ju alltid trevligt om ni frågar mig. Jag köpte en ny byrå till sovrummet och lite annat smått och gott. Jag kostade på Abbe och Elof varsitt täcke som de ska ha i sina biabäddar. Abbe har de senaste veckorna nämligen börjat hoppa upp i våra sängar under natten, vilket han inte får lov att göra. Han är smart den lille killen för han väntar tills vi sover och då hoppar han upp och lägger sig längst ner som en liten boll så att vi inte ska upptäcka honom. Det gör vi inte heller, det är först när klockan ringer på morgonen som vi ser honom och då är det ju så dags att säga till! Inger, vår uppfödare, tipsade oss om att lägga ett täcke i hundarnas biabädd så att de kan bädda och ha det riktigt gosigt där. Sagt och gjort så köpte jag två täcken och när vi kom till fyndavdelningen hittade jag två påslakan för en tia stycket, helt perfekt. Jag bäddade till vovvarna direkt när jag kom hem och Abbe och Elof var snabba med att provligga sina nybäddade sängar. Jag kan berätta att vår Abbe-kille sov i sin gosiga bädd hela natten!!! Hoppas att det håller i sig..
Gillar du att titta på söta små cockervalpar måste du ta en titt på Lönnbackens hemsida (www.lonnbackens.se). Där finns just nu två valpkullar, ena kullen är 5 veckor och den andra är 2 veckor. Jag och Patricia var där i början av veckan och gosade med alla godingarna, så mysigt!!!

6 kommentarer:

  1. Ni kan bli riktigt farliga tillsammans du o Elof med matchande kläder!
    Håller verkligen med om att den gröna färgen är sååå fin.
    Vad mycket du hunnit att sy med dessa dagarna.
    Själv har jag svårt att slita mig från mina stickor.
    Roligt värre är det att sticka igen efter ett antal år.
    Resultatet blir kanske därefter också!!!!

    SvaraRadera
  2. Håller med om att färgen är jättefin både på täcket och på dina fina kläder.
    Angående sängen, så är Elon lika. Nu har ju husse tillåtit honom att vara i sängen, vilket matte inte tycker om...
    Men man kan ju inte ge olika budskap. Hur som helst så ligger han bara en liten stund och hoppar sedan ner, ligger i sin egen bädd och sedan smyger han också upp igen ljudlöst. Husse åker före matte till jobbet och en morgon när jag sträckte ut handen mot husse i sängen, så hade han blivit ovanligt hårig...då hade lilla Elon intagit husses bädd och låg upp och ner !
    Galna vovvar vi har, men ack så roliga.
    /Elons matte

    SvaraRadera
  3. Så snygg han blev i sitt täcke och håller med om att färgen är underbar.Ni blir livsfarliga i helgen! Lycka till! Var och shoppade en hel kasse tyg och band i går till framtida täcken. Hittade massa stuvfyd och då är det svråt att låte bli trots att Lowa redan fått ett nytt.Ja hundar i sängen vissa morgnar vaknar jag med 4 st i sängen!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilket härligt inlägg!!!
    Så snygg han blev Elof, ser ut som en riktig prins, ni kommer att matcha varandra suveränt. Har du ritat mönstret själv till hundtäckena eller finns det att köpa?....jag har försökt få till ett men jag har inte tillräckligt tålamod till att konstruera ett mönster själv.
    Ja, det där med hundar i sängen....en hoppar upp själv och resten klänger på kanten tills HUSSE lyfter upp...jag som hade bestämt att INGA hundar i sängen. De har en jättemysig korg och den funkar också men husses och mattes sängar är tydligen skönast.
    Tunikan är jättesnygg, vilken affär säljer SIGNAL? Frågvis idag, du behöver inte svara, men det är kul att få lite tips.

    Önskar er en riktigt trevlig helg och LYCKA TILL på utställningen.
    kram
    lisamaja och grabbarna

    SvaraRadera
  5. PS: Underbara bilder på hundarna i sina gosiga täcken:)

    SvaraRadera
  6. Lycka till på utställningen - han blev verkligen tjusig i det nya täcket!
    Det där med täcke i hundbäddarna låter klart intressant - det skall jag testa. Att jag inte har tänkt på det tidigare - så klart hundarna ska ha det skönt också!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera