lördag 6 februari 2010

Hungriga oavsett tid på dygnet

Lill-plutten har ännu inte lärt sig att man ska ta sovmorgon när det är helg, eller kan han inte veckodagarna så att han vet när det är helg. Hur som helst så är han som en liten klocka och vaknar alltid runt 6-tiden. Det är stört omöjligt att få honom att somna om. Bara att stiga upp och ta ut båda hundarna i trädgården och sedan gå in och ge dem mat. Först efter det kan Elof tänka sig att sova en liten stund till. Abbe han kan konsten att sova lääääänge, vilket vi är så nöjda med :-) Han är lika trött som jag när Elof väcker oss, men jag är helt säker på att han är nöjd ändå eftersom det innebär att han får mat! För äta det kan de båda två, det tar inte många minuter förräns skålarna är helt tomma. Man kan tro att de aldrig får mat!

Elof sitter och tittar förväntansfullt på fodertunnan.

Abbe väntar så duktigt på att vi ska säga varsågod.

5 kommentarer:

  1. Freija sover gärna lääääääääääänge i mattes säng vilket matte är jätteglad för :)

    SvaraRadera
  2. Tidiga mornar har vi haft sedan Abbe flyttade in i vårt hus.
    Han har varit fullständigt utsvulten vareda morgon i ca 730 dagar!!!
    Men vi hoppas trots det varje kväll att sovmorgonen skall komma till oss.
    Ha en trevlig helg och hoppas ni får någon sovmorgon snart.
    Massor av kramar från Patricia
    Kanske imorgon!!!

    SvaraRadera
  3. Känner igen det! Caspian,Tindra och Teddy sover gärna länge men matvraket Lowa börjar hoppas på mat tidigt och ju fler som hoppas ju fortare går det enligt henne så hon drar igång alla hundarna. Så när hon är med Mickan hos pojkvännen då är et sovmorgon=)

    SvaraRadera
  4. Jag skall erkänna att jag har skämt bort både Nanna och mig själv: när det är helg älskar jag att hämta tidningen och äta frukost i sängen. Nanna får då tugg-stick och hon blir galen av lycka när jag börjar fixa kaffet. Hon förstår på direkten. Kort kissepaus i trädgården, sedan sätter hon fart uppför trappan och upp i sängen. Där somnarhon om så gott, så gott efter att ha smaskat upp sitt ben...

    SvaraRadera
  5. Hej !
    Vad fina de är Abbe och Elof : )
    Elon, vår cocker, sitter fint han med innan han får ta maten. Tycker att det är bra, att lära dem det, så de inte bara rusar fram.
    ha en bra dag.
    /Elons matte

    SvaraRadera