tisdag 2 februari 2010

Kvällsmys


Har precis varit ute och gått en lång runda med mina älskade vovvar. Idag hade vi sällskap under promenaden och det tycker vi är jättekul! Patricia kom hit med sina go'a hundar Athos, Abbe och Teo. Vi brukar skoja att vi ser ut som ett helt hunddagis när vi är ute och går med alla våra vovvar, blir ju fem stycken tillsammans. Man ser att det är många som ler när de möter oss. Undra vad de tänker?

Under kvällen har det börjat blåsa en hel del och snön den yr, de har ju lovat snöoväder. Trots vädret var det riktigt skönt med en lång promenad. När vi kom hem fick vovvarna mat och sedan somnade de gott. Känner själv att jag är så där härligt varm om kinderna. Njuter nu av kvällen med en kopp varm choklad och en bit sockerkaka. Tänker passa på att uppdatera lite på min och kennelns hemsidor. En mysig och avkopplande kväll helt enkelt!

5 kommentarer:

  1. Såna muggar stod jag och kikade på när jag passerade inrdeningsbutiken här i byn när jag var ute på vår kvällsrunda. Fina!! Var ute och gick häromdagen med två av hundrana mötte en som frågade om det inte var jobbigt med två hundar? två sa jag ,jag har två till hemma=)

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt ni hade det i snöstormen.
    Själva fick vi vara med på lite äventyr.
    Jag o Bella satt kvar i bilen o väntade på Nicke som hämtade Herman.
    Det tog en stund så bilen immade igen.
    Jag fick den smarta ideén att sätta på fläkten en stund, vilket medförde att jag tömde batteriet.
    Så bilen startade så klart inte.
    Den fick puttas igång av några hjälpsamma medhjälpare.
    Gissa om man var frusen när man kom hem.
    Så nu sitter jag i soffan med en kopp varmt te.
    Ha det bra.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Hej!!
    Vad kul, med en cockersida till...tänk att man blir så lycklig när man ser fler cockrar. Jättefin blogg du har och väldigt fina hundar.
    Vi var också ute på promenad igår kväll, inte så lång men tänk, jag njöt faktiskt av snön:) kanske det var för att det var en så rimlig temperatur.....Nu har vi precis kommit in från morronrundan och ALLA hundarna har nu upptäckt hur gott det är med solrosfrön, tyvärr! jag vet inte vad det kan ha för effekt på dem men inte verkar dom må dåligt i alla fall, det kanske kommer att växa ut små näbbar istället för dom får verkligen leta i snön för att komma åt dem:).
    Ni får ha en fin dag i snön!
    lisamaja

    SvaraRadera
  4. Vilka mysiga hundar du har, jättefina! TAck för din kommentar om min keramik! Tyvärr säljer jag ingen keramik än..har bara tillverkat till mig själv på kurs/skaparverkstad och har inte tillgång till det just nu. Ska skaffa egen drejskiva och ugn och börja tillverka så snart jag kan! Längtar efter att göra det! :) Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  5. Abbe hade helt rätt om sina funderingar om vilken Abbe som vår matte menade.
    Det var ju er Abbe.
    Då inkluderar det även så klart Elof och matten Marie.
    Ni är bara bäst.

    SvaraRadera