måndag 15 februari 2010

Första lyftet?

Ja, nu pratar jag inte om mig själv och om skönhetslyft även om det kanske hade behövts här och där :-). Det får nog vara för min del, tror inte riktigt att det är min grej. Nej, jag pratar om Elofs första lyft på benet. På morgonpromenaden lyfte han minsann några centimeter på ena bakbenet mot en snödriva!! Jag tittade intensivt om jag kunde se spår av några kissdroppar, men jag tror inte att jag kunde se det :-). Elof övade kanske bara lite på hur det känns att stå på tre ben? Det var nog inget vidare för strax därefter så kissade han som en liten tjej igen. Nu håller jag stenkoll på honom så att jag inte missar nästa lyft! Det är ju ett stort steg mot att bli en stor kille!!!

Igår tog jag Elof och körde hem till Abbes och Elofs uppfödare. Elof hade sådan tur att han fick träffa både sin mamma och sin pappa. Pappa Loffe var alldeles nybadad och stod på trimbordet för att fönas och kammas. Han hade samlat på sig ordentliga tovor, men han låg så snällt på bordet när Inger höll på med honom. Duktiga killen! Både Loffe och Yatzy är så goa till sättet och de hälsade så glatt på Elof. Yatzy till och med la sig på rygg så att Elof kunde nosa ordentligt på sin lilla mamma.

Passade på att ta ett litet familjefoto, visst är Elof lik sina föräldrar?


(Lovade Inger att skriva att Loffe är väldigt otrimmad, men vi som känner Loffe vet ju att han snart kommer se ut som en prins igen! Inger är ju dessutom enormt duktig på att trimma!!)

Förutom att Elof fick träffa sina föräldrar blev han också av med lite mer päls. Jag passade på att plocka lite på honom samtidigt som Inger höll på med Loffe. Perfekt att ha ett proffs bredvid sig som man kan fråga om råd! När Inger kände igenom honom blev hon alldeles förskräckt över att han var för smal!!! Vår lille plutt som äter allt, vet inte hur många procent av hans vikt som består av toapapper?? Tänk vad pälsen kan luras, jag som har varit rädd att han var för rund! Elof blev alldeles överlycklig när han hörde hur gammelmatte gav matte instruktioner om att dubbla mängden mat. Gissa om jag hade en nöjd kille med mig hem?!

8 kommentarer:

  1. Ser knappt skillnaden på Elof o pappa Loffe!!
    "Skitnygga" bägge två.
    Vilken lycka! att få dubbla ransoner mat om dagen till denna underbara matglada kille.
    Det där med att få se det första "lyftapå benetkisset" är verkligen något stort.
    När Teo lyfte på benet första gången så var det min mamma som såg det först, men det räknas inte.
    Det var så klart när jag, som matte såg det var första gången.
    Hoppas vi syns imorgon!!!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med ovanstående. Går knappt att skilja på dem, riktigt stiliga killar. Kul att följa Elof, då han och Ceasar har samma stiliga pappa.

    SvaraRadera
  3. Visst är man lite knäpp....vi gick nästan ut extra, bara för atts e Elon lyfta på benet första gångerna ; )
    Husse hade sett det först och då var ju matte tvungen att få se det också. Ibland kan han sätta sig som en tik, men det är sällan.
    /elons matte

    SvaraRadera
  4. Spännande med första lyftet..på väg att bli stor kille. Kommer ihåg när jag hade min stora leonbergerhane Julius, första gången han skulle kissa med lyft ben så trillade han omkull, stackarn, inte lätt att balansera med så långa ben.
    Vilka fina familjefoton!
    Ha en bra vecka!
    lisamaja

    SvaraRadera
  5. Hej Elof
    Edwin här =)
    Läste att du börjat så smått att lyfta på benet. Ok jag är inte där än men jag kan kissa i S och samtidigt gå nästan 2 meter. Matte kallar det lång kiss =) Såg i bloggen att du behövde äta upp dig lite, ett tips fryst kycklinfile är gott! Jag vet.....men matte blev inte glad...

    Nu ses vi snart I Hässleholm! Det ska bli kul!
    Stor kram Edwin med matte

    SvaraRadera
  6. vad finns det mer att tillägga=) Minns stolheten då Capian lyfte det var i stil med barnens första steg och stilig som pappa Loffe håller jag med. Vackra killar och en vacker mamma

    SvaraRadera
  7. De är ju lika som bär! Vad kul för Elof att få träffa sina föräldrar så där! Nanna hade nog velat vara med - Loffe är ju faktiskt hennes pappa också...

    (Vet du förresten något om Natascha? Finns hon kvar på Lönnbacken? Har letat förtvivlat efter en bra bild på henne, men hittar bara en huvudbild som inte har bra kvalitet. )

    SvaraRadera