lördag 27 februari 2010

Valputställning

Min stilige kille visar upp sig i sitt nya täcke.
Nytrimmad kille med valppäls kvar som inte vill lossna.
Elof bedöms på bordet av den danska domaren.
Elof och hans konkurrenter i valpklass 6-9 månader.
I dag var det äntligen dags att åka på utställning igen. Jag och Elof lämnade en olycklig liten cocker vid namn Abbe hemma för att åka på valputställning i Hässleholm. Det var bara hundar som ställdes ut som fick komma in så därför fick Abbe snällt stanna hemma. Vi hämtade Inger, vår uppfödare, och Patricia, vår go'a vän, som dagen till ära skulle följa med och vara support till mig och Elof. Tusen tack för att ni följde med! Det var roligt med sällskap och tryggt att ha er vid ringside. Patricia agerade även fotograf och det blev jättefina bilder - TACK!

Det är väldigt mycket förberedelse innan man åker iväg som görs för en väldigt kort stund i ringen. Det är inte många minuter som man har på sig och då gäller det att man är fullt koncentrerad hela tiden. Det var kanske inte jag och Elof i dag, i alla fall inte enligt vår uppfödare :-). Inger är så himla go, hon är verkligen ärlig och säger vad hon tycker. Efter den första uppställningen och varven med hela klassen var det högljutt från ringside med Inger i spetsen. Jag vinkades och ropades dit och fick klara direktiv på att INTE prata med Elof när vi springer för han blev för uppspelt. Inger som brukar säga att man ska prata, prata, prata med hunden. Bäst att lyda chefen :-) Patricia satt mitt i denna samling med alla som kommenterade mig och hon bara skrattade åt allt hon hörde. Hon lovade att berätta allt för mig sedan! Det gäller att kunna ta kritik och det kan jag! Jag är verkligen nybörjare och vill bli duktig så det är bara att lyssna och försöka åtgärda felen. Tack till alla er som kommer med tips! Jag kände mig verkligen inte nervös, men kanske blev jag lite stressad och ofokuserad ändå. I det stora hela är jag ändå nöjd med dagens insats och Elof är trots allt inte så gammal. Vi får ta det som träning! Hans kritik var jättebra, den finns att läsa på hemsidan (www.cockerkillarna.se). Jag är helnöjd med hans sätt att vara och han är verkligen hur cool som helst. Lägger sig ner och sover och kan koppla av. Han är oerhört social och vill gärna bli kelad och klappad av andra. I dag fick jag höra från flera stycken att han är sin pappa upp i dagen, roligt att höra för pappa Loffe är ju så fin! Nästa utställning blir redan kommande helg i Moheda. Kanske hinner jag sy ett nytt täcke tills dess, får se om tiden räcker till. Nu njuter vi av helgen ett tag till!

3 kommentarer:

  1. Tack själv för idag.
    Det var jättekul att få följa med er idag.
    Kul att bilderna gick att använda.
    Det är alltid svårt att ta bra bilder inomhus.
    Men på Elof är det svårt att ta dåliga bilder på, han är ju en sån charmknutte så det är nästan omöjligt att bilderna misslyckas!!!
    Ha en fortsatt mysig helg med killarna.
    Själv ska jag nog sticka lite.
    Kram Patricia

    SvaraRadera
  2. Grattis till den fina kritiken!

    SvaraRadera
  3. Jag har inte varit inne och läst kritiken än men förstår din känsla så mycket som ska hinnas på så liten tid.Kanske därför jag inte ställer Caspian i Moheda jag blir så fruktansvärt nervös och uppstressad inga tävlingsnerver alls mycket lättare att stå vid ringside och coacha=) Ska bli jättekul att se er och heja fram er där och han ÄR så fin. Nu ska jag läsa kritik vilken jag tror är alldeles strålande.KRam

    SvaraRadera