lördag 13 februari 2010

Underbara hundpensionat???

Det hoppas och tror jag att våra vovvar tycker! Tänk om de ändå kunde berätta!

Det var med viss tveksamhet och lite blandade känslor som vi bestämde oss för att lämna våra hundar på hundpensionat när vi åkte till fjällen. Anledningen till att vi tvekade är att det faktiskt funkar att ta med sig hundar när man är på fjällsemester till skillnad från charterresor eller storstads-semestrar. Det som ändå gjorde att vi valde att lämna dem på pensionat var dels av lite egoistiska skäl, nämligen att vi ville få ut så mycket skidåkning som möjligt eftersom vi bara åkte en kort-vecka. Det andra var att vi var rädda för att det skulle bli stimmigt i stugan eftersom vi skulle bo tillsammans med en annan familj. En annan tanke som oroade var att Elof skulle bita sönder något i stugan under tiden som de var där själva, man vet ju aldrig med en valp. Valet föll därför på att lämna våra älsklingar på pensionat och vi har det så bra att vi kan lämna dem hos uppfödaren eftersom de även driver ett pensionat. Där vet vi att de har det bra och det känns så tryggt. Dessutom kan jag ju ringa varje dag och kolla läget:-)

Jag måste erkänna att det var skönt att helt och hållet kunna koppla av och inte behöva vara hemma vid någon viss tid, men självklart så saknade vi våra godingar. Vi vet att de hade gillat att vara i fjällen och busa runt i snön! Kanske får de åka med nästa gång. Vår hemresa gick lättare när vi visste att vi skulle åka och hämta våra cockerkillar. Vi fick hem trötta och skitiga hundar som efter bad och bus somnade så gott tätt intill oss.
Våra favoritkillar!

4 kommentarer:

  1. Tack för tipset om sidan den var ju jättebra att kika på för att veta hur långt man skall plocka.

    SvaraRadera
  2. Vi bara kan gissa hur mycket ni killar längtade efter soffan, bus o eran matte o husse.
    Vi hade nog längtat ihjäl oss (tror matte iallafall).
    Hoppas vi syns snart!

    SvaraRadera
  3. De kan ju inte har det bättre förutom hos er förstås hos Inger Alf. De är ju så underbara och jag förstår precis tycker själv det kan vara skönt att åka på semester utan hundar och verkligen kunna göra som man vill och inte älskar jag mina hundar mindre för det. Jag har ju turen med stora barn som tar hand om dem och de fixar det jättebra. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Det verkar som om ni haft en skön fjällsemester och vovvarna har säkert också haft det jättebra, så härligt! Själv har jag både positiva och negativa erfarenheter av pensionet, de dåliga vill jag inte ens tänka på och de bra är när man hämtar glada och nöjda hundar. Numera är våra barn såpass stora och "kan" hundarna, så jag kan koppla av helt om vi ska åka iväg. Det är bara längtan till dom som brukar vara jobbig...vad vore livet utan hundar?
    Ha det gott!
    lisamaja

    SvaraRadera