söndag 17 januari 2010

Härliga söndag

Jag med våra vovvar i skogen. Elof syns inte så bra, bara hans ögon som lyser:-)

Efter en skön och välbehövd sovmorgon blev det en sen frukost. Därefter gick hela familjen en härlig promenad i skogen. Träningen med att gå fint i koppel gick inte lika bra idag. När vi går i skogen, speciellt när det är nya rundor, har våra hundar nosen i backen hela tiden och vill vara först till varje pris. Kan ju säga att jag kommer att få grymma muskler i min vänstra axel och arm! Det är värsta träningspasset att hålla tillbaka en hund som drar. Ja, ja det är väl bara att fortsätta att träna och inte ge med sig!

När vi kom hem tog jag ett tag med båda hundarna på trimbordet. Abbe hade samlat hela pälsen full med pinnar och annat från skogen. Det var bara att börja plocka bort och reda ut tjorvor som blivit. Det blev en rejäl borstning och det gick bra, men sedan fick det vara. Jag kammade igenom Elofs päls med finkammen, nu börjar valppälsen lossna lite och det är skönt. Elof slappnar av helt på trimbordet och la sig ner och somnade efter en stund. Jag passade på att klippa under hans tassar och fick bort en hel del päls, den växer ju som ogräs :-).

I övrigt har vi städat, tvättat och lagat mat. Fast vi har även njutit framför brasan med en god fika, det är ju trots allt söndag.

Elof njuter av att vara på trimbordet.

Abbe njuter mer av att vara i soffan!

Söndagsmys framför brasan!

4 kommentarer:

  1. Så trygg han måste vara Elof, som somnar på trimbordet. Det har Nanna aldrig gjort - hon bevakar mig hela tiden så att jag inte drar för hårt i tovorna...
    -Tack för dina fina kommentarer. (Elinor kände sig tröstad, ska du veta.)

    SvaraRadera
  2. Härliga söndag! Verkar ganska lik min förutom brasan. Nosen i backen känner jag igen tänk när tre går så =) Lowas päls har också börjat lossna både skönt och lite sorgset de är ju så söta i sin valppäls.

    SvaraRadera
  3. Kanske vi ska ta en runda tillsammans och träna hundarna.
    Har du någon lucka över, så hör av dig.

    SvaraRadera
  4. Njuta på trimbordet!!!! är du galen!? :) hälsningar Freija.

    SvaraRadera