fredag 15 januari 2010

Ordning och reda

Just nu är jag inne i en städperiod och här hemma kan det verkligen behövas! Vi får se hur länge orken håller i sig, men för tillfället städar jag bland våra foton. Håller på att organisera bilderna i mappar där jag märker alla bilder med datum samt slänger alla dåliga bilder (är ju några stycken...). Lägger även över bilderna från datorn till en extern hårddisk som jag fick i julklapp. Vår dator är så långsam så man tror att den ska krascha vilken dag som helst, så nu tyckte nog tomten att det var dags att göra något åt den saken :-). Det tar dock sin lilla tid och jag hinner inte sitta så långa stunder vid datorn nu när jobbet är igång igen. Därav har jag varit lite dålig med uppdateringar både här och på min hemsida samt med besök på andras sidor. Tycker dock att det är värt tiden och jobbet för det är så oerhört skönt när man ser resultatet, man känner sig så nöjd! Ordning och reda, då mår jag bra!

Idag visar jag lite gamla bilder från första mötet mellan våra vovvar. Elof är 5 veckor gammal.


Elof har somnat i vår bil, Abbe håller koll på den lilla varelsen och har säkert många funderingar...


Så himla liten Elof är och så himla stor Abbe är!!

2 kommentarer:

  1. Mmmm vad fina bilder och tänk vad det går snabbt dröjer inte länge förrän Elof också är lika stor som Abbe. Skan ni till Moheda i mars? Vi funderar på det fast Lowa börjar bli stor men är ändå för liten hoppas hon väser till sig lite i både huvud och kropp.Ler när jag läser vad du håller på med jag gjorde exakt samma jobb förra januari fick också extern hårddisk men nu har jag så det automatiskt lägger sig i datum när jag lägger in underlättar mycket. En härlig helg på er KRam carina

    SvaraRadera
  2. Det där med att lägga in bilder och "döpa" om dem i rätt datum och även krympa dem kan jag förstå är ett jättejobb.
    Jag har tur som har en alldeles egen "Ulla-Bella" till sekreterare som sköter det åt mig.
    Att Elof har varit såååå liten för bara några månader sedan har man redan glömt.
    Nu är han ju större än Teo och snart lika stor som Abbarna.
    Ha en mysig helg.
    Kram

    SvaraRadera