torsdag 7 januari 2010

Elof på rymmen





Igår firade Elof sin halvårsdag med ett litet busigt äventyr. Vi var ute och gick en härlig långpromenad i skogen längs en motionsslinga. Vi vek av från slingan och gick ner till en sjö för att fika lite och busa med hundarna. Hundarna var lösa ute på isen och de sprang runt och lekte och hade så roligt. Abbe var fullt upptagen med att fånga snöbollar som vi kastade. Helt plötsligt sätter Elof iväg i raketfart över sjön och rakt ut i skogen i riktning därifrån vi kom. Vi ropade på honom, men ingen reaktion. Jag såg bara hur snön sprutade efter honom så jag sprang efter honom och ropade men jag varken såg eller hörde honom. Att springa i lössnö fullt påpaltad med massa kläder, dessutom väldigt otränad, var inte det lättaste kan jag säga:-). Helt plötsligt såg jag vår lille plutt komma i full karriär emot mig och han fullkomligt hoppade upp i famnen på mig. Det hade nog varit lite läskigt att vara själv i stora skogen trots allt:-). Det var allt tur för honom att han kom tillbaka!!

3 kommentarer:

  1. Vilken liten buse han är din Elof.
    Kanske han ville spåra!!!
    Hihi

    SvaraRadera
  2. Man måste få pröva sina vingar - och sedan tillbaka till tryggheten igen.

    SvaraRadera
  3. Men minutrarna innan de kommer igen är sååå långa. Caspian var på rymmen i en timme tidigare i höst det var inte kul alls. Men de testar helt klart Lowa testar lite större avstånd nu med,

    SvaraRadera