lördag 16 januari 2010

Träning pågår...

Idag har Elof varit iväg på lite träning med husse. Elof har blivit världens mattegris vilket jag i och för sig inte har något emot, men ibland blir det lite bekymmersamt. När jag inte är hemma ligger oftast både Abbe och Elof vid dörren och väntar på att jag ska komma hem, men eftersom de har varandra så är de ändå lugna. Förutom att Elof är en riktig mattegris så är han också en Abbe-gris. Problemet uppstår när jag och Abbe är iväg tillsammans, då blir Elof verkligen helt till sig! Han kan stå vid dörren hela tiden och skälla och yla. Eller ja, stå vid dörren är kanske inte rätt uttryck. Han hoppar och försöker trycka ner dörrhandtaget så numera har vi börjat låsa dörren för att vara säkra på att han inte ska rymma. Det spelar ingen roll vad husse gör eller lockar med. Elof är förtvivlad och även husse blir förtvivlad och tappar tålamodet. Därför har vi nu bestämt att vi måste göra något åt det här problemet och vi tror helt enkelt att Elof behöver lite mer tid med bara husse för att bygga upp en bättre relation så att han känner sig lika trygg med husse som med matte. Träningen idag bestod i att åka iväg med husse och titta på en fotbollsträning. Träningen idag gick toppen, Elof var stolt som en liten tupp när han kom hem. Han hade skött sig så bra och blivit ompysslad av nästan hela fotbollslaget.

Under tiden som Elof var iväg med husse passade jag och Abbe på att gå en lång runda. Jag tränar just nu stenhårt med båda vovvarna att gå fint i koppel, både var och en för sig och tillsammans. Idag gick Abbe hur fint som helst!!! Nästan hela tiden höll han sig bredvid mig på min vänstra sida utan att jag behövde dra i kopplet eller säga till honom! Vi fick en riktigt härlig promenad tillsammans, jag och vår go'e Abbe-kille!

Nu har vi två trötta och nöjda vovvar! Ikväll blir det helgmys med hemlagad italiensk pizza.


Njuter av helgen genom att mumsa på varsitt gott ben.

2 kommentarer:

  1. Ja det där med att gå fint ... mina har sina ljusa stunder önskar de var fler=) Vad bra att husse träningen gick bra ska se att det blir bra med det med. hoppas pizzan smakade ra=)

    SvaraRadera
  2. Hej :) Kul att du hittat min blogg så jag kunde hittat din ;)
    Ja det var jag som ställde ut tillsammans med Carina....guuuud så nervös jag var...fniss...ställde du oxå ut då? eller var du och tittade? Jättefina cockrar du har.
    KRAM

    SvaraRadera