söndag 24 januari 2010

Kursavslutning

Igår var det sista gången på Elofs valpkurs. Tiden har gått så fort och jag hade gärna sett att det var fler träffar kvar för det har varit en jättebra kurs med bra innehåll och bra intruktörer. Det har varit såååå roligt att gå kursen med vår lille plutt! Tycker faktiskt att han har varit rätt så duktig om man får lov att skryta lite om sin egen hund :-)

Igår fick vi prova på sök, både personsök och uppletande av leksak. Elof visste inte till sig av förtvivlan när jag begav mig in i skogsdungen för att gömma mig och han lät precis lika högljutt som han gör när han blir lämnad här hemma. (Det måste vi träna bort!) Han blev såklart överlycklig när han hittade sin matte i skogen :-). Även uppletandet av leksak gick bra. Han letade väldigt intensivt och hittade till slut sin favoritleksak, men han brydde sig inte om att ta den med sig tillbaka. Vi avslutade kursen inomhus och då fick vi prova på olika aktiveringsspel och annat skoj som man kan lära sin hund. Elof tyckte att allt var superkul!!
Vilken lycka att hitta köttbullsbitar i hålen!!!

Ingen konst att balansera på den där jättesköldpaddan när matte lockar med godis!

Elof fick även agera visningshund när en av instruktörerna visade hur man börjar träna med klicker. Det verkar väldigt kul så det kommer jag nog att testa framöver!

När jag och Elof kom hem från kursen tog vi med oss Abbe och husse på en härlig skogspromenad. Vi gick förbi vår kommuns enda slalombacke och där var det inte en enda människa trots det härliga och soliga vädret. En övergiven pulka låg i backen och den testade jag med Elof i knät:-)



En händelserik dag för en liten cockervalp, behöver jag säga att han sov resten av kvällen?

-Snälla matte skynda dig att ta foto för jag somnar snart!!!

3 kommentarer:

  1. Bilden med jättesköldpaddan är så läcker! För att då inte tala om Elof själv - en sån liten going!

    SvaraRadera
  2. Han var så duktig din lille plutt.
    Han är ju en charmör dessutom o en riktig mattegris.

    SvaraRadera
  3. Kan varmt rekommendera klicker Mickan har gått två kurser med Lowa och jag en med Caspian med jättebra resultat.Han är ju bara för söt. VI tänkte ta en annan utställning den helgen av erfarenhet brukar det vara så trångt på Qpolen känns lite dumt egetnligen då det är "hemmaplan".Ska ni till Moheda dit hade vi tänkt oss?

    SvaraRadera