torsdag 4 mars 2010

Glitter & glamour och första RIKTIGA lyftet

Ni kanske minns att Elof för några veckor sedan testade att lyfta några centimeter på ena bakbenet. Tydligen kändes det lite läskigt för efter det har han återgått till att stå stadigt på alla fyra. De senaste veckorna har han dock kört en annan variant som lite träning inför det riktiga lyftet. Han har nämligen ställt sig lite på snedden upp mot en snödriva fast med alla fyra tassarna stadigt mot underlaget. Så har han gjort ända tills igår morse, då kom det första RIKTIGA lyftet!!! Han lyfte benet en decimeter och kissade. Efteråt tittade han upp på mig och naturligtvis berömde jag honom jättemycket :-)Nu är han en stor kille!!! Fast för mig är han fortfarande min lilla plutt!

På senare tid har jag blivit smått tokig i att sy hundtäcken och just nu håller jag på att öva mig så att de ska bli riktigt bra. Häromdagen fick jag massa fina glitter-tyger så nu har jag många olika färger att variera med. Elof har fått ett nytt blått täcke som enligt mig själv blev riktigt snyggt. Bild på fotomodellen kommer senare.

Silver, cobolt, svart, röd, marin, aubergine, cerise och lime.
-Undra vad matte ska ha alla de här glittertygerna till? Kanske till sådana där fjolliga mössor.

7 kommentarer:

  1. Att fotomodellen kommer göra succe kan jag intyga.
    Han är en riktig supermodell!!!
    Gissa om jag är sugen på att testa symaskinen igen o också sy ett täcke eller två.
    Den o jag kommer inte riktigt överens, men trägen vinner.
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram Patricia

    SvaraRadera
  2. Åh vilka läckra tyger...glitter I like :) Så duktig du är som kan sy hundtäcken....själv kan jag inte ens trä min masin...Skall ni oxå ställa ut i Malmö? Om ni skall det kan vi ju glittra ihop :)

    SvaraRadera
  3. Vad dukitg du är! Jag som bara knappt hjälpligt kan sy i en knapp... Är bara för mig att köpa min täcken, men, men, det funkar ju det med :-)!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Sy täcken bacillen är smittsam! vad fina glittertyger du fått inpirationen flödar när man har något roligt att sätta tänderna i. Vad fina vi ska bli i Malmö!!!

    SvaraRadera
  5. Hej Elof

    Edwin här vi spakarna..... stopp här nu du är ju yngre än mig, vadå lyfta på benet?! Hmmm du får nog lära mig för inte lyfter jag på benet när jag kissar. Nej tacka vet jag hukning och kiss =)
    Ojoj har din matte också fått fnatt på glitter och glamour.... Vi kommer nog lysa upp hela bollhallen i Moheda du och jag, för det både glittrar om oss och så är vi ju snyggast eller hur?
    Stor kram Edwin

    SvaraRadera
  6. Grattis till stora pojken som lyfter på benet bu. Trevlig helg. / Madde

    SvaraRadera
  7. Ja, visst blir man nästan lite löjlig när de lyfter benet. Tycker nästan att man vill gå extra-gånger bara för att få se fenomenet igen.

    SvaraRadera