tisdag 23 mars 2010

Malmö Internationella

Tusen tack för alla grattis och positiva kommentarer som jag har fått!!

Nu ska jag försöka berätta lite mer om den stora dagen som ägde rum i söndags när vi var på Malmö Internationella hundutställning.

Efter att ha suttit och sytt samt packat allt vad man ska ha med sig på en utställning blev klockan alldeles för mycket innan jag äntligen kom i säng. Det blev knappa 3 1/2 timmars sömnn innan klockan ringde vid halv fem. Strax innan sex-tiden körde jag och hämtade upp Patricia och hennes Teo. Sedan träffade vi resten av gänget som skulle slå följe till Malmö och det var Inger, Emma och Joanna. Vi var totalt 5 vuxna, 8 cockrar och massor av packning som trängde ihop oss i en bil modell större :-) Såg nog lite roligt ut när vi packade in och ut från bilen. Det var väldigt trevligt att kunna åka tillsammans och det pladdrades på för fullt under resan till Malmö.

Vid ringen väntade vännerna Annika, Peder och Martin som hade tagit platser även till oss. När vi hade kommit tillrätta var det nästan dags för att bedömningen i cockerringen skulle starta. Teo var först ut i vårt gäng och han skötte sig som vanligt jättefint i ringen tillsammans med sin lugna matte Patricia. Eftersom vi hade många hundar med oss idag var det nästan hela tiden någon som var inne i ringen. Alla skötte sig väldigt bra och domaren för dagen delade bara ut 1:or!! Inte en enda 2:a, har nog aldrig varit med om det tidigare!

För egen del blev det en lång väntan på att det skulle bli vår tur. Valparna bedömdes i en annan ring och det drog ut på tiden eftersom de hade fått göra ändringar i programmet. De kunde inte riktigt säga när det skulle bli vår tur så det blev till att vara beredd och vänta. När det äntligen blev dags för valpklassen var det tre hanar och en tik. Elof var först ut och han skötte sig bra. Jag är nöjd med honom och tycker att han gjorde bra ifrån sig. Vi blev placerad 2:a och det var ju skönt att slippa den senaste tidens 3:e plats. Fast helt nöjd är jag ändå inte, vi vann ju inte :-). Tro det eller ej, men jag har minsann blivit en riktig tävlingsmänniska och vill såklart vinna. Kritiken är jag inte heller speciellt nöjd med, det är den sämsta han har fått. Kritiken löd: Maskulin hane med bra benstomme och proportioner, kunde haft lite stiligare linjer och längre hals, ganska bra huvud, tillräckligt vinklad, bra kropp för sin ålder, lovande päls, ganska hög svans, önskas effektivare rörelser med längre steg, trevligt temperament. Summeringen blir att jag är både nöjd och missnöjd, låter kanske knasigt. Vi fick mycket beröm av de som tittade på oss och det tackar vi verkligen för!!!


Under dagen träffade vi många trevliga människor, en del kända sedan tidigare och en del nya bekanta. Alltid lika roligt! Vi träffade våra goa blogg-vänner Carina, Sandra och Gunilla och deras söta vovvar. Det var verkligen trevligt att få en pratstund med dem och att se dem i ringen med sina godingar.

När alla bedömningar var klara packade vi ihop alla våra saker och alla hundarna för att sedan gå på en liten shoppingrunda. Elof charmade flera uställare och försäljare och fick små smakprov både här och där. Det blev inga stora inköp för egen del, handlade bara lite tuggben och godis.

Innan vi lämnade Malmö passade vi på att besöka tygaffären Stoff och stil. Där handlades det tyger till nya utställningstäcken, mössor och regnkläder. Ska försöka ta lite bilder och visa er på vad som kan tänkas bli nya täcken framöver. Har fått en beställning på ett täcke och mössa som jag ska göra och det ska bli riktigt kul. Elof kan ju inte ha hur många täcken som helst :-)

Vi var inte hemma förräns vid 7-tiden på kvällen. Behöver jag säga att vi då var ganska så trötta?

2 kommentarer:

  1. Han är ju såååå himla snygg den lille plutten!!!

    SvaraRadera
  2. Tycker han ser ursnygg ut och förstår precis vad du menar med att du både är nöjd och missnöjd, visst är det knäppt?? Men det låter verkligen som om ni hade en toppendag! Kul att du tycker om mina recept, det är ju det jag hoppats att någon ska göra, kunna få lite hjälp när idétorkan sätter in ;-)...

    SvaraRadera