torsdag 25 mars 2010

Våffeldagen

Efter en lång och härlig promenad i stan med Grabbarna Boys och Patricia gick jag och mina cockerkillar hem och gräddade våfflor som serverades med grädde och hjortronsylt. Firade på detta sätt både våffeldagen och min namnsdag:-). (Lagom ambitionsnivå att fira namnsdagar tycker vi i vår familj. Förra helgen när maken hade namnsdag blev det en god räkbaguette.) Även vovvarna fick dagen till ära smaka ett varsitt våffel-hjärta, rena rama lyxen mot det sedvanliga torrfodret!

-Mums, ser smaskens ut matte! Är den verkligen till mig??

Väntar på att få börja kalasa. Elof har svårt att hålla sig :-)

6 kommentarer:

  1. Vad orättvist att ni killar fick våfflor!!!
    Själva fick vi våra torra kulor som slank ner i ett nafs, förutom Teo så klart.
    Där trugades det med lite annat i hans mat, men vad hjälpte det.
    Absolut ingenting!!!
    Kanske han äter i morgon istället säger matte.
    Det var härligt med en lång kvällspromenad i stan.
    Det finns så många mer goa dofter där än hemma i Mörrum.

    Vov på er killar!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis på namnsdagen i efterskott då ;-)! Härligt att se att ni har hjortronsylt till, mums! Klart grabbarna ska ha en varsin oxå, så det blir lite rättvist, är det våffeldag så är det ;-)!
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  3. Hejsan
    Oj vad mumsig det såg ut =)
    Det slank väl ner i ett nafs förstår jag. Här blir det våfflor i stora lass i helgen är planerna.
    Hoppas er helg blir kanon med sol och vila!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Hej! Det såg gott ut med våfflor. Det blir nog det på söndag här. Har lite hemkokt hjortonssylt som man kanske ska prova till det .
    Trevlig helg! Och grattis i efterskott på namnsdagen.

    SvaraRadera
  5. Mums med våfflor, fuskigt tycker jag. Min matte ger aldrig mig något sådant....eller jo, nu jag jag lite ; )
    Brukar få en någon liten bit om det finns kvar av något, men inte så ofta. Jag får oftare ris och pasta med torrfodret och det är ganska gott det med tycker jag. Hälsningar Elon

    SvaraRadera