söndag 14 mars 2010

Varning för valpsjuka!

Idag måste jag bara få visa några bilder på underbara cockervalpar! Våra vovvars uppfödare har för tillfället två valpkullar, den ena kullen är snart 8 veckor och den andra kullen är snart 5 veckor. Bilderna är tagna idag, men inte av mig personligen. Fast imorgon ska jag åka till kenneln och kela lite med alla valpisarna :-) :-) :-) Helt underbart ska det bli!!!



Om någon blir så där grymt valpsjuk och till och med blir sugen på att köpa en liten sötnos kan jag säga att de här två svarta tikarna och den här blue roan hanen är TILL SALU!!!!



Ta gärna en titt på Lönnbackens Kennels hemsida (www.lonnbackens.se) om du vill se fler bilder! Jag kan även passa på att göra lite mer reklam för kenneln nu när jag ändå håller på :-) Det finns en planerad kull som kommer att vara leveransklara skolavslutningsveckan, helt perfekt för sommarlovslediga barn och semesterlediga vuxna! Det är goe och underbare Loffe som är pappa och mamma är en fin tik som heter Doris. (Doris är efter Yatzy, så dessa valparna har samma linjer som vår lille Elof och han är helt underbar!)

10 kommentarer:

  1. Valpsjuk blir man nog av att se dessa bilder....åhhh, vill ha, men har inte tiden. Elon får räcka just nu : )
    Men ack så söta.
    Hälsningar Elons matte

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vet precis hur det är... man får bita sig i läppen under hela besöket när man träffas cockervalpar och intala sig att jag ska inte ha jag ska inte ha etc....hihi.

    Kram från oss alla

    SvaraRadera
  3. Det var knappt man vågade titta på bilderna!
    De är helt bedårande och underbart söta.
    Klappa o kela om dem från mig också imorgon.
    Kram Patricia

    SvaraRadera
  4. Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....vilka godingar :)

    SvaraRadera
  5. Ang. svar från Elons blogg: De är väl lite som oss människor ibland, moffar i sig massor av gott t.ex julmat och mår sedan urk av det.

    SvaraRadera
  6. Visst blir man sugen?? Vi går här och väntar på löp, hon skulle ha börjat i februari :-( och hoppas då på valpar själva men hon dröjer... Visst är Italienska viner och mat det bästa?? Vi är oxå frälsta på allt Italienskt och skulle gärna åka tillbaka. Sicilien var magiskt!
    Ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  7. Ja valpsjuk är inte svårt att bli. Skulle vilja ha en till i framtiden. Men först vill jag ha Teddy där man vill i lydnad o allt. Tror att det är lättare med en till då. / Madde

    SvaraRadera
  8. Ahhhhhhhhhhhh vad avis jag bli vill också mysa valpar. Nån gång ska jag ha en svart har blivit helt "frälst" på dem och Loffes linjer är ju helt underbara så fina valpar han lämnar.Tur man har en Caspian här hemma=)

    SvaraRadera
  9. Oj, oj, oj....så sött!!!!!!
    Kan man ha hur många som helst? jag skulle helst vilja ha en cocker i varje färg :) så jag är lite avundsjuk på dig som ska träffa de små knytten. Brukar sitta och drömma på Milovi´s hemsida, en kennel som också har cockrar, tror hon har Loffe som pappa till någon kull där också. Synd att deras pälsar tar lite tid, annars hade vi nog haft fler eller det kanske är tur för jag hade nog ruinerat oss på hundköp:))

    Ha det så gott!
    lisamaja och gänget

    SvaraRadera
  10. Tyvärr så är det bara vår lilla Elsa som ska dit och försöka få tillbaka sitt självförtroende inne hos domaren med kennel Emba´s där hon ska bo ett par veckor, annars hade det varit jättekul!
    Härligt att ni bor vid kusten, blir inte avendsjuk alls... ;-) Håller med, en liten båt räcker, bara alla får plats!
    Trevlg helg!

    SvaraRadera