fredag 19 mars 2010

Julen varar väl till påska?


Har några amaryllisar som inte har behagat blomma förräns nu. Så fastän det snart är påsk och våren försöker titta fram så har vi lite jul här hemma :-).

Förstår inte var tiden tar vägen, den här veckan har bara sprungit iväg. Nu är det fredag igen, vilket ju är favvis-dagen! På söndag bär det av mot Malmö och det är en hel del som jag hinna göra innan dess. Ska bland annat sy två nya täcken, ett till Elof och ett till hans pappa Loffe. Far och son ska vara likadana! Kämpar och kämpar med min lille hårboll och i måndags fick jag proffs-hjälp av Inger med att trimma Elof. Kan ni se någon skillnad på bilden? Jag hoppas att ni kan aaaaana lite skuldervinklar på högra sidan jämfört med den vänstra sidan :-) Fast mycket valppäls återstår och det är inte mycket att göra åt!

7 kommentarer:

  1. Hej! Man ser skillnad. Vilken fin amaryllis du har. Lycka till på söndag. / Madde

    SvaraRadera
  2. Hej
    Härlig amaryllis! Så stilig din kille blir! Lycka till med täckena det blir säkert kanon snygga! Kom nu ihåg kort, tight och yppig =) Ja du förstår....hihi...
    Vi åker imorgon till Skåneland.

    Vi ses på Söndag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Vad stiligt far och son likadana. Man ser skillnad men svarta är svåra att studera noga på foto. Påsk amaryllis visst finns väl det ?=) Var på kalas hos min bror med sambo i juli månad i fjol och då hade de inte tagit ner julgardinerna än såd et känns lugnt med amaryllis. Ses på söndag. Kram

    SvaraRadera
  4. Snyggaste killen ; )
    Jättefin ju. Även jag säger lycka till !

    SvaraRadera
  5. Vi förstår inte heller vart denna veckan tagit vägen.
    Det är nog inte bara vi som tycker det.
    Idag på jobbet så var det en gäst som skulle äta.
    Han ville ha spagetti o köttfärsås.
    Jag sa att det hade vi i måndags, idag är det värmlandsstek.
    Han blev som ett levande frågetecken och frågade vilken dag det var.
    Fredag sa jag.
    Jag trodde det var måndag sa han då!!!
    Han tyckte nog det var lite pinsamt.

    Han är verkligen fin lille Elof.
    En riktig skönhet!!!
    De blir farliga far o son på söndag.
    Ännu farligare med sina täcken de ska ha på sig!!!
    Men oj, vad kul det var att sy!!!
    Precis lika kul som att sticka tröjor.
    Hittar man bara färger som passar den lille skrutten så kommer jag sy mer.
    Ha en bra kväll så hörs vi av (redan imorgon)om söndagen.
    Kramar Patricia

    SvaraRadera
  6. Visst ser man skillnad! Ses imorgon :)

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra blommor du har! Håller med, fredag är garanterar veckans favoritdag!! Hoppas nu att det har gått bra för er i Malmö!

    SvaraRadera